قم/

فرهنگ حفظ آثار و اسناد ملی در جامعه ترویج شود

تولیت آستان مقدس قم گفت: مردم باید نسبت به قداست اسناد و آثار اسلامی و ملی که به عنوان سند و دلیلی بر تاریخ است، آگاه باشند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در دیدار رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تجمیع و نگهداری اسناد ملی را ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ حفظ و نگهداری اسناد اعم از کتاب و غیر کتاب در جامعه ترویج یابد.
وی با بیان اینکه در عین وجود اهمیت حفظ اسناد ملی، فرهنگ عمومی جامعه نسبت به این مسئله بیگانه است، گفت: اگر مردم به این باور برسند و نسبت به اهمیت حفظ اسناد ملی اعتقاد پیدا نمایند، شاهد توفقیات زیادی در این عرصه خواهیم بود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام تصریح کرد: مردم باید بدانند که آنچه مؤسسه اسناد و کتابخانه ملی و سایر نهادهای مربوطه جمع‌آوری می‌کنند، همان سرمایه ملی و به نفع خود مردم است و به آنها بازگردانده می‌شود.
وی با بیان این که مردم باید بدانند که سرمایه ملی مربوط به آنها نیست و متعلق به همه مردم و کشور است، ادامه داد:‌ مردم باید نسبت به قداست اسناد و آثار اسلامی و ملی که به عنوان سند و دلیلی بر تاریخ است، آگاه باشند؛ برخی گمان می‌کنند سندی که در دست آنها و شاید مروبط به شخصی ظالم و فاسق و... است، نباید حفظ شود، ‌در حالی که این اسناد گاهی می‌‌توانند گره‌ها و مسائل نامعلوم تاریخی را حل کند./س
برچسب ها: قم ، ترویج ، حفظ آثار ، اسناد ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.