با عملیاتی شدن ساخت سد بختیاری؛

آرزوي بخش آب كشور به زودي تحقق مي يابد

مديركل دفتر مهندسي و معيارهاي فني آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: با عملیاتی شدن ساخت سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان، آرزوي بخش آب كشور به زودي تحقق مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران  "محمد ابراهيم نيا" با بيان مطلب فوق اظهار داشت: عملیات اجرایی اين سد هم اكنون آماده كلنگ زني است و ظرف يكي دو هفته آينده آغاز مي شود.

وي از طرح سد بختياري به عنوان یک مگاپروژه یاد کرد و درخصوص ساز و کار تامين مالي سد بختياري گفت: طبق مجوزهايي گرفته شده توسط وزارت نيرو، از محل تهاتر دو نيروگاه شهيد رجايي يك و دو و مسجد سليمان قرار است اين طرح اجرا شود.

وي افزود: پيمانكار در قبال عوايدي كه از نيروگاه ها حاصل مي شود، بايد اين پروژه را اجرا كند.
مديركل دفتر مهندسي و معيارهاي فني آب و آبفاي وزارت نيرو تصريح كرد: اين موضوع به صورت ترك تشريفات پيگيري شد و ترك تشريفات آن از معاونت نظارت راهبردي رییس جمهوری اخذ شده است.
به گفته وي، قرار است كار توسط مجموعه قرارگاه خاتم الانبياء يا سپاسد پيگيري شود.

وي افزود: شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران در حال پيگيري مباحث قراردادي اين سد و حل و فصل موضوع های مربوط به تهاتر است.

مديركل دفتر مهندسي و معيارهاي فني آب و آبفاي وزارت نيرو ارزش پروژه سد بختياري را حدود 30 هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: كل هزينه تنها از طريق تهاتر نيروگاه های یادشده تامین می شود و مشكل خاصي در آغاز عمليات اجرايي آن وجود ندارد.

وي يادآور شد: در يك مقطع بحث فاينانس چين برای اجرای این سد مطرح بود اما از آن جايي كه اين سد مرتفع ترين سد بتني دو قوسي جهان و پروژه ای ملي بوده و وزارت نيرو جشن خودكفايي صنعت سدسازي را برپا کرده است، اين ظرفيت در كشور وجود دارد كه به دست تواناي متخصصان داخلي حل و فصل شود.

وي ادامه داد: به همين دليل، اجراي پروژه تغيير ريل داده و قرار است از طريق مجموعه داخلي كشور سد عملياتي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار