خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تشخيص اجراي اعدام يقه سفيدها در ملاءعام به عهده قاضي است

يک وکيل دادگستري گفت: تشخيص اعدام يقه سفيدها در ملاءعام بر عهده قاضي است اما به دليل اينکه جرايم اين افراد بدون اعمال خشونت بوده از حکم اعدام در ملاءعام صرف نظر مي‌شود.

"رضي خاني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با اعدام در ملاءعام و تاثير آن بر کاهش ارتکاب جرايم، اظهار داشت: به دليل شدت آسيبي که يک جرم در جامعه داشته اعدام در ملاءعام به منظور آرامش رواني صورت مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه هيچ نص قانوني وجود نداشته که قاضي را مکلف به صدور حکم اعدام ملاءعام کند، ادامه داد: قاضي دادگاه ضمن حکم رسمي اعدام، براي آرام کردن اذهان عمومي حکم اعدام در ملاءعام را صادر مي کند.

اين وکيل دادگستري اظهار داشت: اعدام درملاءعام نبايد به گونه‌اي باشد که تعداد آن زياد شده و جنبه ترهيبي خود را از دست بدهد بلکه اجراي مجازات اعدام در ملاءعام بايد قطعيت داشته باشد.

خاني با تاکيد بر اينکه جرم تنها معلول يک علت نيست، تصريح کرد: ابتدا بايد تمام زمينه‌هاي ايجاد يک جرم کاهش پيدا كند که تحقق اين مساله نيز تنها توسط قوه قضاييه امکان پذير نيست بلکه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي بايد براي کاهش جرايم و جلوگيري از بروز آنها تلاش کنند.

اين وکيل دادگستري در رابطه با اعدام در ملاءعام براي جرايم يقه سفيدها، خاطرنشان کرد: تشخيص اين امر به عهده قاضي است اما به دليل اينکه جرايم يقه سفيدها بدون اعمال خشونت بوده از حکم اعدام در ملاءعام صرف نظر مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار