در واحد علوم و تحقیقات؛

راه اندازي دکتری پژوهشی در رشته های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای علمی کشور

رئیس واحد علوم و تحقیقات، خواستار ارائه راهکارهای موثر و عملیاتی اساتید دانشگاه جهت رفع مسائل مختلف کلان ملی و مسئولیت پذیری بیش از پیش دانشگاهیان در قبال مسائل روز کشور شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران، اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر دانشجو رئیس این واحد دانشگاهی با اشاره به فشارها و تحریم هایی که دشمنان با هدف دور کردن ملت از استقلال و خودکفایی کشور تحمیل کرده اند، خواستار طراحی و ارائه مدل های راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی متناسب با شرایط کشور از سوی محققان شد.

وی واحد علوم و تحقیقات را به عنوان معتبرترین دانشگاه بخش خصوصی کشور معرفی کرد و گفت: به هر حال با مسائل و چالشهایی در کشور مواجه هستیم که در برابر رفع این نیازها وچالشها باید مسئولیت پذیرتر رفتار کرد.

دکتر دانشجو افزود: در جنگ علمی تمام عیاری که بر ما تحمیل شده است باید هرآنچه که در توان داریم به میدان گسیل کرده و بدون شک با توانمندیهای علمی و شور و اشتیاقی که در دانشجویان و اساتید کشور وجود دارد می توان از این نبرد سربلند خارج شد.

وی تصریح کرد: باید باکار تحقیقاتی دقیق و منسجم نیازهای علمی و تحقیقاتی حال حاضر کشور استخراج شده و بصورت ملی  و درون زا در رفع این نیازها تلاش کرد.

دکتر دانشجو گفت: این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهشی و تحقیقات کاربردی در سال 91 دارای عملکرد بسیار مناسبی بوده، اما معتقدیم تا نقطه مطلوبی که ظرفیت آن نیز وجود دارد فاصله داریم.

دکتر دانشجو از تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه طراحی و ارائه مدل جدید راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی خبرداد و گفت: در این کارگروه از اساتید و مدیران گروه در رشته های مختلف برای طراحی و ارائه راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی استفاده می شود.

وی گفت: برای نافع شدن جامعه و کاربردی کردن علوم و تبدیل آن به ثروت برای استفاده آحاد کشور باید مدل های جدیدی در جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی طراحی و ارائه کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: نسل امروز کشور همچون امانتی است که به دست دانشگاهیان سپرده شده اند، تابرای زندگی بهتر و جهاد علمی پرورش یابند بنابر این از مسئولان انتظار میرود به این انتظار به حق مردم پاسخ مناسبی ارائه دهند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات بابیان این مطلب که فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه باید محتوایی باشد نه شکلی، افزود: پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات تنها به تولید مقالات ISI و مقالات علمی و پژوهشی بسنده نکنند چرا که ترقی علمی دانشگاه نباید تنها در ارائه جداول پربار آماری مشهود باشد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات بابیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی نباید تنها وابسته به شهریه دانشجویان باشد اظهار داشت: مجموعه علمی و بی نظیر واحد علوم و تحقیقات با کمک دانشجویان نخبه و اعضاء هیأت علمی مجرب می تواند از طریق تعریف پروژه های تحقیقاتی و کاربردی سهم بسزایی در درآمد زایی داشته باشد.

دکتر دانشجو از ارتقاء رتبه علمی برخی از نشریات علمی واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: در حال حاضر معتبرترین نشریه محیط زیست جهان با عنوان Ijest در واحد علوم و تحقیقات به چاپ می رسد.

وی با اشاره به این مطلب که انعقاد تفاهم نامه همکاری باشرکت های دانش بنیان در راه اندازی رشته های بین رشته ای و تخصصی باید بصورت هدفمند صورت گیرد، گفت: با توجه به ظرفیت و رتبه علمی دانشگاه، موفق به کسب مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برای جذب دانشجوی دکتری پژوهشی در رشته های مختلف شده ایم.

وی گفت : برای نخستین بار در واحد علوم و تحقیقات ، درخواست جذب بیش از 300 عضو هیأت علمی جوان و نخبه برای فعالیت در این مجوعه ارائه شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار