تجلی زیبایی وکارایی قرآن ،ازسوی رسانه بهترین راه ترویج قرآن است

دشمنان قران و معارف آن با استفاده از هر وسیله ای می خواهند تا چهره ای زشت و وارونه ازقرآن و مسلمانان ترسیم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شورای اطلاع رسانی دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های برخط قرانی آیاتعلی درستکار با بیان اهمیت چگونگی واکنش ما به تهاجم دشمن به قرآن افزود: کسانیکه در مقابل قران  و عاملان به آن قد علم می کنند سعی دارند که مسلمانان را درشت خو، خون ریز و جنگجو معرفی کنند و دراین زمینه ضروری است واکنش ما با تاسی از حضرات معصومین (ع) سنجیده وسودمند باشد.
وی دخالت سلیقه های شخصی، افراط و تفریط  وتعصب نابجا  را آفت برنامه های قرانی و معارفی نام برد و افزود:نگاه بالا به پایین و آمرانه از دیگر نقاط ضعف اینگونه برنامه هاست که با توجه به تجربه برنامه این شبها، به مدیران رسانه ها توصیه می کنم که جریان اطلاع رسانی رابه صورتی ترسیم کنند که مخاطب پیام الهی را بفهمد،بپذیرد و بکاربندد.
درستکار ازاختصاص جایگاه نامناسب برای برنامه های معارفی و قرانی انتقاد و اضافه کرد:مدیران رسانه باید درتعامل با نخبگان اجتماعی و فرزانگان، روحیه حساس ولطیف آنان را مد نظر قراردهند و برای یافته هایی که حاصل عمر و سرمایه جان وروح آنان است احترام قائل شوند و فضای کافیبرای بازگوکردن این مفاهیم ناب دراختیارشان قراردهد .
وی ازمدیران رسانه ها خواست تا با رعایت شان و جایگاه برنامه های معارفی و قرانی وهمچنین نخبگان  و فرزانگان اجتماعی، این باور را دربین آنان ایجاد کنند که اجرای اینگونه برنامه ها صدقه  رسانه ای نیست ،بلکه  برنامه های حاوی مفاهیم قرانی محوراصلی آن رسانه است و نه شاخ و برگی اضافی که  برای پرکردن تایم و یا صفحه روزنامه و یا یک پایگاه اطلاع رسانی است .
مجری برنامه این شبها درپایان  طهارت رسانه ای را شرط غیرقابل انکاربر مخاطب بویژه دربرنامه های قرانی برشمرد و افزود:خلوص نیت وداشتن دانش و تجربه حرفه ای برای کارهای قرانی و معارفی از رمزهای هربرنامه است که این موضوع درباره برنامه های مرجع ومعارفی مشهودتر است.
دومین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و رسانه های برخط قرانی آیات به همت اداره کل ارشاد استان تهران با حضور مسئولان لشکری و کشوری ، 19 اسفند در تالار وحدت تهران برگزار می شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار