کرمان/در نوروز کجاي ايران را بگرديم؟(25)

کویر شهدادِکرمان یکی از مناطق شگفت انگیز توریستی

کویر شهدادِکرمان از جمله جاذبه های طبیعی کرمان است که شکوه و عظمت آن هرگز در باور ناآشنایان نمی گنجد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان :

کویر لوت با 80 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوب شرق ایران واقع است، کلوت از واژه های کویر و لوت تشکیل شده است ،این عوارض طبیعی در نوع خود در دنیا بی نظیرند.

از جمله جاذبه های طبیعی کرمان که شکوه و عظمت آن هرگز در باور ناآشنایان نمی گنجد ، کویر است . در منطقه گندم بریان، گرمای هوا در تابستان به حدی می رسد که سبب برشته شدن گندم می شود ، این محل از گرم ترین نقاط کره زمین است.

کویر های کرمان جذابیتهای ویژه ای دارند که آنها را در شمار مناطق شگفت انگیز توریستی قرار می دهد .

از زیبا ترین بخش های کویر که تماشای آن به یک رویا شباهت بیشتری دارد ، دیدن کلوت های کویر است ، کلوت ها زیباترین عارضه طبیعی کلوخی دنیا ، زیبا ترین و جذاب ترین پدیده کویربه شمار می روند و در هیچ یک از بیابان های دنیا نظیر ندارند .

کلوت ها سرتاسر قسمت غربی کویر لوت مرکزی را پوشانده و از دور به شهری بزرگ می مانند که ماهها وسالها ،دهها بنّا و کارگر نسبت به ساخت آن اقدام کرده اند .

در واقع بزرگ‌ترین کلوتهای ایران و معروف‌ترین آنها در دشت شهداد وجود داردکه زیباترین منظر طبیعی دنیا هستند و همه ساله گردشگران خارجی فراوانی را به سوی خود می کشانند.

این شهر کلوخی در فاصله 40 کیلومتری شرق و شمال شرق شهداد قرار گرفته و مساحت آن بیش از 11 هزار کیلومتر مربع است .

از همه ی اینها گذشته یادتان باشد ، سفر به كویر ، بویژه كویر این منطقه ، بدون راهنما و افراد باتجربه، بسیار خطرناك است، چرا كه امكان‌گم‌شدن در میان كلوت‌های شهداد بسیار زیاد است./س


برچسب ها: کلوت ، شهداد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.