انفجار و سقوط بالن گردشگري در مصر

انفجار و سقوط يک بالن در شهر الاقصر مصر 19 کشته بر جاي گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، شبكه تلويزيوني دولتي "نيل" با اعلام اين خبر افزوده است كه اين بالن حامل 20 گردشگر خارجي بوده است. 

مقامات امنيتي مصر امروز اعلام كرده اند كه دست كم 19 نفر در اثر اين حادثه كشته شده اند.

خبرگزاري "آسوشيتدپرس" نيز در اين باره اظهار داشته كه كشته شدگان خارجي در اين سانحه فرانسوي، انگليسي و از ساير مليت هاي خارجي بوده اند.

مقامات مصري در اين باره افزوده اند كه علت حادثه سقوط اين بالن آتش گرفتن و در نهايت وقوع انفجار در درون آن بوده است و اين بالن در يك مزرعه نيشكر در غرب شهر لوكسور سقوط كرده است. شهر "لوكسور" در 510 كيلومتري جنوب قاهره واقع شده است.

يكي از مقامات دولتي مصر به رسانه ها گفته كه اجازه ندارد بيش از اين در مورد سانحه مذكور گزارشي بدهد. يكي از سخنگويان شركت ارائه دهنده خدمات بالن سقوط كرده در مصر به خبرگزاري رويترز گزارش داده كه يكي از جهانگردان سرنشين اين بالن زنده مانده است و افزوده است اين سانحه پس از انفجار بالن در 300 متري سطح زمين روي داده است.

اين سخنگو كه "احمد عبود" نام داشته افزوده است كه جهانگردان اين بالن از مليت هاي مختلفي بوده اند و اطلاع دقيقي در اين مورد تاكنون نرسيده است.

خبرهاي ضد و نقيضي در اين باره منتشر شده چنانچه خبرنگار شبكه خبري "بلومبرگ" اظهار داشته كه وزير كشور مصر در تماسي تلفني به وي گفته كه خلبان اين بالن نيز در اثر سقوط بالن بلافاصله كشته شده است.

خبرگزاري فرانسه نيز اظهار داشته كه تعداد سرنشينان اين بالن 21 جهانگرد خارجي بوده اند كه از ميان دو نفر زنده مانده اند.

سرنشينان اين بالن قصد بازديد از معابد فراعنه مصري را داشته اند. سقوط اين بالن در حالي صورت مي گيرد كه از زمان آغاز انقلاب مصر و پس از سرنگوني حسني مبارك بدليل بي ثباتي بوجود آمده در مصر صنعت جهانگردي در آن كشور كاهشي جدي را تجربه كرده است.


برچسب ها: بین الملل ، مصر ، بالن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار