صدمات ناشی از انفجارها و ترقه بازی ها غیر قابل جبران هستند

مدیر رادیو سلامت گفت: صدمات ناشی از انفجارهای چهارشنبه آخر سال و ترقه بازی ها در بسیاری از موارد غیر قابل جبران هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر بهفر، رئیس رادیو سلامت در نشست بررسی آسیب های چهارشنبه سوری با بیان این که صدمات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در بسیاری از موارد غیرقابل جبران هستند گفت: خانم های باردار و کودکان در حال رشد در مقابل این حوادث صدمات جبران ناپذیری را می بینند.

وی با اشاره به این که صداهای ناشی از انفجارهای ناگهانی و ترقه بازی باعث کاهش شنوایی و پیرگوشی می شود که در بسیاری از موارد قابل جبران نیستند.

مدیر رادیو سلامت با تاکید بر این که اکثر اتفاقات به دلیل ناآگاهی رخ می دهد اظهار کرد: متاسفانه این ناآگاهی عوارض جسمی و روحی بسیاری را در پی دارد.

وی با اشاره به سوختگی های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال ادامه داد: آمار و ارقام سوختگی ها در کشور ما بسیار بالاست و در شان کشور ما نیست که بر اساس اهداف چشم انداز در سال 1404 باید به پیشگیری چنین معضلاتی دست یافته باشیم.

دکتر بهفر فرهنگ سازی را از مهم ترین برنامه های این عرصه دانست و یادآور شد: برای پیشگیری از این مشکلات لازم است مردم با آگاهی به ویژه در چهارشنبه آخر سال جوانان را کنترل نمایند.

مدیر رادیو سلامت تصریح کرد: مهمترين اقدامات مواجه با حوادث چهارشنبه آخر سال بحث درمان و مراجعه به مراکز تخصصی است که در صورت سوختگی ها و آسیب ها این مراکز بهترین اقدامات را ارائه خواهند کرد.

بهفر با اشاره به آلودگی ها صوتی در شهرهای بزرگ خاطر نشان کرد: آلودگی های صوتی نیز مانند آلودگی های هوا نیازمند فرهنگ سازی و ارائه آموزش های مکرر است./ح


 

برچسب ها: انفجار ، ترقه ، سوختگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.