زاکاني در نطق ميان‌دستور:

مقابله با فساد اقتصادي در کشور هنوز با مسامحه صورت مي‌گيرد

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه مقابله با مفاسد اقتصادي در کشور هنوز با مسامحه صورت مي‌گيرد، گفت: برخي مسئولان به جاي پيروي از فرمايشات حکيمانه رهبر معظم انقلاب بيشتر به گفتار درماني مي‌پردازند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز(يكشنبه) بهارستان ضمن تسليت رحلت جانسوز حضرت آيت‌الله خوشوفت گفت: به راستي ما هم‌چون خسران‌ديدگاني هستيم که در کمتر از دو ماه اساتيد بزرگ و استوانه‌هاي علم و تقوا را همچون حضرت آيت‌الله مجتبي تهراني و آيت‌الله خوشوقت را از دست داده‌ايم و فهميده‌ايم که چه گوهرهايي را روزگار از کف ما ربوده و ما را غارت زده کرده است.

زاکاني در بخش ديگري از اظهاراتش ادامه داد: جامعه ما امروز بيش از هر زماني نيازمند به بازگشت و تمسک به اسلام ناب محمدي (ص) است، جامعه نياز به انقلاب اخلاقي و طي طريق در مسيري دارد که فرزانگان و عالمان به وادي حق شتافته مشوق حرکت به آن راه را داشته و آن توجه اخلاق و تذهيب نفوس و رعايت تقوا، تقوا و تقوا است.

نماينده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: اگر ما مسئولان مخاطب رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفته‌ايم و به تقوا و صبر دعوت شده‌ايم به خاطر اين است که اولا سياست امروز ما با دوري از اخلاق، اسباب مشکلات عديده‌اي را در جامعه ايجاد کرده است و ثانيا مردم بر دين ملک خويشند و مردم به اميرانشان شبيه‌تر هستند تا پدرانشان، لذا جامعه به نگاه مسئولانه خويش از آنان تاثير مي‌پذيرند.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس همچنين افزود: امروز آن گونه که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري آموخته‌اند، مسئولان و نخبگان سياسي ما نياز به انقلاب اخلاقي دارند تا از قبل آن با زدوده شدن بدبيني بين آن‌ها زمينه افزايش همکاري مشترک مهيا شده و با نمود عيني صفات نيکوي اخلاقي و بسط اخلاق حسنه از جمله مدارا و تحمل يکديگر عطر معنويت، صفا و صميميت در جامعه گسترش يابد.

وي تصريح کرد: لذا ضمن درک خواست دشمنان انقلاب و پرهيز از مواجهه شعاري و احساسي با امور بايد با مردم صادقانه و با صراحت صحبت نمود تا به مدد الهي با پتانسيل‌هاي بالاي ملت شريف ايران اسلامي از تنگناهاي امروز نيز عبور نماييم.

زاکاني با بيان اينکه انجام هر کاري نيازمند تفاهم و اهتمام در طراحي و اجراي صحيح آن است، گفت: با ميزان بزرگي و پيچيدگي کار ضرورت همدلي و همکاري نيز افزايش مي‌يابد، علاوه بر اينکه مولفه‌ها و متغيرهاي ديگري همچون خواست نامشروع دشمنان انقلاب اسلامي براي ايجاد تنگناهاي اقتصادي بر مردم و برهم زدن امور خواصه با اختلاف بين مسئولان کشور باشد ، ضرورت تفاهم، همدلي و اهتمام در انجام کار مشترک صد چندان مي‌شود.

وي ادامه داد: از اين منظر جلسات مشترک روساي قوا در مجلس اهميت بالايي مي‌يابد که براي آن مي‌بايست شکر به درگاه الهي داشت و ضمن تشکر از اين عزيزان اميدوار بود که در آينده نيز در فضايي صميمي اينگونه جلسات تکرار شده و منجر به راه حل عملي براي رفع مشکلات مردم خواصه در حوزه معيشتي آن‌ها شود.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه اجراي مرحله اول قانون هدفمندي يارانه‌ها دستاورد بزرگي در صرفه‌جويي و توسعه عدالت با توزيع ثروت در اقشار کم درآمد جامعه بود، اظهار داشت: ولي با شوک ارزي ماههاي اخير به يکباره تشديد تورم و کاهش ارزش پول ملي رخ داد و اسباب فشار زيادي بر طبقه محروم و متوسط جامعه فراهم کرد، علاوه بر اينکه بي‌توجهي به اجراي همه‌جانبه قانون ضربه سختي را به بخش توليد کشور زد و سبب تشديد مشکل اشتغال به عنوان اصلي‌ترين دغدغه جوانان در کشور شد.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينکه مهمترين مشخصه وضعيت اقتصادي جامعه امروز ما نوسان غيرمنطقي قيمت‌ها و عدم کاميابي دولت در مهار تورم است، گفت: وضعيت اقتصادي موجب شده گروههاي با درآمد ثابت، بيکاران و بيماران در تنگنا و فشار قرار گيرند و از سوي ديگر اين نوسانات موجب ايجاد ناامني در سرمايه‌گذاري‌هاي بلند مدت شده و به تبع زمينه تضعيف توليد ملي و گرايش سرمايه‌ها به فعاليتهاي بازده کوتاه مدت را فراهم نموده است.

وي ادامه داد: شايسته است در پايان سال حمايت از توليد ملي،‌ دولت تدابير جدي براي اصلاح وضع موجود و تقويت ارکان مقاومت اقتصادي بيانديشد به نحوي که سهم عناصر داخلي ، تورم و سوءتدبيرها به صفر برسد، آن‌گاه ملت ايران ظرفيت‌هاي خود را در مواجهه با فشارهاي خارجي نشان خواهند داد.

نماينده مردم تهران در ادامه به آمار تجارت دهه ماهه اخير اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال آمار تجارت 10 ماهه سال اخير نشان مي‌دهد صادرات غيرنفتي کشور نسبت به مدت مشابه تنها 3 درصد کاهش يافته است که اين نشان از ناکارآمدي تحريم‌ها و توانمندي داخلي براي يافتن مسيرهاي جديد است.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در ادامه گفت: تجربه سياست‌هاي اقتصادي سالهاي اخير نشان داد که طرح تحول اقتصادي در رسيدن به اهداف خود کامروا نبوده است و پس از اصلاحات موقت دچار عقب گرد و پس رفت در اهداف خود شده است که نمونه بارز آن در وضعيت هدفمند کردن يارانه‌ها و نکات پيش گفته متجلي است، لذا توصيه مي‌شود تا زماني که آسيب‌شناسي دقيقي از فاز دوم طرح صورت نگرفته است، گام‌هاي آتي آغاز نشود.

زاکاني ادامه داد: اين درس بزرگي براي دولتهاي آينده خواهد بود که چنانچه عدالت‌خواهي بدون تئوري روشن و بدون اتکا بر يک تئوري اسلامي و ايراني در قالبي غير از پيشرفت اسلامي پيگيري شود در عمل به نتايج مثبتي نمي‌رسيم، علاوه بر اينکه مقابله با مفاسد اقتصادي هنوز در کشور با مسامحه صورت مي‌گيرد و مسئولان به جاي پيروي از فرمايشات حکيمانه مقام معظم رهبري بيشتر به گفتاردرماني مي‌پرداند اما ما امروز نيازمند عمل شجاعانه و مدبرانه هستيم.


نماينده مردم تهران در ادامه به مذاکرات پيش روي ايران و 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: در آستانه دور جديد مذاکرات هسته‌اي، دشمنان جمهوري اسلامي ايران بايد بدانند که برخي دشواري‌هاي اقتصادي ذره‌اي تيم مذاکره‌کننده را در خصوص حقوق هسته‌اي ملت تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد و به ميداني براي نشان‌دادن روح پرصلابت و صبور ملت ما تبديل خواهد شد، همانطور که امام امت(ره) فرمودند ملت ايران فرزندان رمضان و محرم هستند و از حصر اقتصادي باکي ندارند لذا اميدواريم دشمنان سر عقل آيند و از دشمني با مردم ايران دست بردارند چرا که آزموده را آزمون خطاست.

زاکاني در خاتمه از افتخار آفريني کشتي‌گيران آزاد و فرنگي در عرصه جام جهاني کشتي تقدير و تشکر کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار