سبحاني‌نيا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

زمان ارائه لايحه بودجه 92 به مجلس اعلام نشده است/ تصويب تنخواه برای ماه‌های آغازین سال

عضو هيئت‌رئيسه مجلس درباره زمان تقديم لايحه بودجه 1392 به مجلس، گفت: تاكنون مطلبي درباره زمان ارائه لايحه بودجه 1392 كل كشور از سوي دولت به مجلس اعلام نشده است.

"حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا" نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره زمان تقديم لايحه بودجه 92 "به مجلس از سوي دولت، گفت: تاکنون مطلبی درباره زمان ارائه لایحه بودجه 1392 از سوی دولت به مجلس اعلام نشده است.

وي در ادامه افزود: اگر "دولت" تصميم داشته باشد، بودجه 92 را فردا، یکشنبه (ششم اسفندماه) به مجلس ارائه دهد، باید این موضوع امروز به هیئت‌رئیسه اعلام شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این‌باره انجام شود كه تا كنون هيچ مطلبي درباره زمان ارائه لايحه بودجه 1392 كل كشور از سوي دولت به مجلس اعلام نشده است.

مجلس همانند سال گذشته، برای ماه‌های آغازین سال جديد تنخواه تصویب می‌کند

عضو هيئت‌رئيسه مجلس در ادامه به تشريح روند بررسي لايحه بودجه در مجلس پرداخت و اظهار داشت:  بررسی بودجه در کمیسیونهای تخصصی و همچنین کمیسیون تلفیق، مجموعا حداقل 30 روز زمان نياز دارد که البته از ابتدای پیروزی انقلاب و از زمان تشکیل کمیسیون تلفیق، این کمیسیون معمولا زمان بیشتری را برای بررسی بودجه درخواست كرده است.

وی افزود: پس از اتمام کار بررسی بودجه در کمیسیونهای تخصصی و کمیسیون تلفیق، کار بررسی و تصویب آن در صحن‌علنی، چنانچه مجلس در 3 شیفت به بررسی و تصویب بودجه بپردازد، 7 تا 10 روز زمان نیاز دارد.

سبحاني‌نيا در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، کار بررسی بودجه در صحن‌علنی مجلس، در سال آینده انجام خواهد شد و در چنین شرایطی دولت باید به همراه لایحه بودجه، بودجه چنددوازدهم را نیز به مجلس ارائه کند که البته بعید به نظر می‌رسد که این کار انجام شود، لذا مجلس همانند سال گذشته برای بودجه ماه‌های اول سال آینده تنخواه تصویب خواهد کرد.

گفتني است؛ "بهروز مرادی" معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین"ممبینی" معاون بودجه دولت، هفته گذشته اعلام کرده بودند که یکشنبه( 6 اسفند‌ماه)  بودجه 92 برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی  خواهد شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: لایحه ، بودجه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار