انتقاد شدید لاوروف از مواضع اخیر آمریکا

وزیر امور خارجه روسیه به شدت از موضع آمریکا در جلوگیری از محکومیت حملات تروریستی روز گذشته در پایتخت سوریه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، حسن نصر خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در مسکو، درباره نشست وزرای خارجه روسیه و چین گفت: مهمترین مسئله مطرح در گفتگوهای دو طرف فراهم کردن زمینه سفر آینده رئیس جمهور چین به روسیه بود. روسیه نخستین کشوری است که رئیس جمهور جدید چین به آن سفر خواهد کرد. مسکو و پکن در این گفتگوها همچنین تلاش کردند مواضع خود را در نشست آینده گروه بریکس در آفریقای جنوبی و نیز نشست های گروه بیست و سازمان همکاری شانگهای نزدیک کنند.

وی افزود: روسیه و چین روابط راهبردی دارند. وزرای امور خارجه دو کشور بر دیدگاه مشترک در مورد تحولات خاورمیانه به ویژه بحران سوریه تاکید کردند. سرگئی لاوروف در پاسخ به سوالی از مخالفت آمریکا با پیشنهاد روسیه برای محکومیت حملات تروریستی در دمشق ابراز شگفتی کرد. به ویژه که در این حمله ساختمان سفارت روسیه در دمشق آسیب دید. لاوروف این موضع واشنگتن را نشانه سیاست دوگانه آمریکا دانست. روسیه زمانی که به کنسولگری آمریکا در بنغازی حمله شده بود، این اقدام تروریستی را محکوم کرد، اما واشنگتن به شورای امنیت اجازه نداد حملات دمشق را محکوم کند. هر چند که دیگر اعضای شورای امنیت در مورد محکومیت این حملات توافق نظر داشتند.

خبرنگار روسیا الیوم خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه چین این حملات را محکوم و تاکید کرد نمی توان از اقدامات تروریستی چشم پوشی کرد. بنابراین می توان گفت روسیه و چین موضع مشترکی در این مورد دارند.
برچسب ها: سوریه ، لاوروف ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار