احزاب در هفته‌ای که گذشت/

سعیدی‌کیا: مستقل می‌آیم/حجت‌الاسلام تقوی: ساز و کار جبهه متحد دنبال نمي‌شود

حدود چهار ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم باقی مانده است؛ سیاسیون و تشکل‌های مختلف به تکاپوی انتخاباتی افتاده‌اند و تا حدودی آرایش سیاسی آنان مشخص شده است؛ در این گزارش ما سعی داریم تا مهمترین اخبار هفته گذشته احزاب و تشکل‌های سیاسی را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  حدود چهار ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم باقی مانده است؛ سیاسیون و تشکل‌های مختلف به تکاپوی انتخاباتی افتاده‌اند و تا حدودی آرایش سیاسی آنان مشخص شده است.
 
در این گزارش ما سعی داریم تا مهمترین اخبار هفته گذشته احزاب و تشکل‌های سیاسی را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کنیم.
 
 

نيمه دوم اسفند ستادهاي انتخاباتي ايثارگران تشکيل مي‌شود
 

احمد نجابت عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طی گفتگویی با خبرنگار ما از تشکیل ستادهای انتخاباتی این جمعیت در نیمه دوم اسفند ماه خبر داد.
 
 
ساز و کار جبهه متحد دنبال نمي‌شود
 
 
بعد از انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه احتمال احیای سازوکار جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد حجت‌الاسلام تقوی عضو جامعه روحانيت مبارز به پيشنهادات مطرح شده مبني بر تشکيل "جبهه متحد اصولگرايان" براي انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: در شرايط فعلي اين سازو‌کار دنبال نمي‌شود اما براي رسيدن به مدل وحدت ساز، تلاش‌هاي لازم صورت خواهد گرفت
 
 
بررسي برنامه‌هاي كانديداهاي انتخابات شوراها در مجمع متخصصين ايران
 
 
رضا شيخ‌بيگي مشاور دبيركل مجمع متخصصين ايران از بررسي برنامه‌هاي كانديداهاي انتخابات شوراها، در كارگروه شوراهاي اين مجمع خبر داد و به خبرنگار ما گفت: در صورت تصويب نهايي برنامه‌هاي كانديداها در كارگروه، اسامي آنان وارد فهرست انتخاباتي شوراهاي مجمع متخصصين مي‌شود.
 
گفتمان‌ها باید در ذیل پیشرفت صورت گیرد
 
 
منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان با حضور در دومین نشست از سلسله‌ نشست‌های پیشرفت و عدالت با اشاره به این موضوع و همچنین قرارگیری در موج انتخابات گفت:‌ شرایط طوری است که ما را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داده و در فقدان ساز و کارها و کارکردهای حزبی و تجمعات و گروه‌های مدنی که می‌توانند این مسائل را به نقد و بررسی بگذارند قرار گرفته‌ایم.
 
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن اشاره دوباره به مسئله پیشرفت و عدالت گفت: در این باب باید توجه داشته باشیم که پیشرفت و عدالت لازمه یکدیگر بوده و پیشرفت مقدم بر عدالت است؛ پیشرفت تولید امکانات و عدالت توزیع امکانات به دست آمده است و هدف این است که ثروت و داشته‌های تولیدی در کشور را توزیع کنیم.
 
 
جبهه اصلاح‌طلبان به دنبال اجماع است/رايزني انتخاباتي با احزاب اصلاح‌طلب
 
 
محمدجواد حق‌شناس نايب رئيس جبهه اصلاح‌طلبان به خبرنگار ما گفت: ما در جبهه اصلاح‌طلبان به دنبال اجماع هستيم و چندي پيش نيز خاتمي را به عنوان گزينه اول اين جبهه در انتخابات اعلام كرديم.
وی از رايزني انتخاباتي جبهه اصلاح‌طلبان با ساير احزاب اصلاح‌طلب خبر داد و افزود: يكي از مصوبات جبهه اصلاح‌طلبان مربوط به رايزني با ساير احزاب اصلاح‌طلب است و تاكنون نيز مذاكراتي را با آنان انجام داده‌ايم اما تاكنون به نتيجه قطعي دست پيدا نكرده‌ايم.

 
بررسي سياست‌هاي کلي جمعيت و سلامت در دستور کار مجمع تشخيص قرار گرفت 
 
 
محسن رضایی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بررسي سياست‌هاي کلي که از سوي مقام معظم رهبري در حوزه جمعيت و سلامت ابلاغ شده‌ در دستور کار مجمع قرار گرفته است.
 
"حسن روحاني" هميشه اصولگرا بوده است
 
 
حجت الاسلام و المسلمين حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز  با بيان اينکه تاکنون ادعا نشده است که "روحاني" اصلاح‌طلب است، گفت: حسن روحاني هميشه اصولگرا بوده است.
 
 
اسامي شوراي مركزي حزب "اراده ملت ايران" اعلام شد
 
 
هاشم جباري" دبير حزب اراده ملت ايران اسامي اعضاي شوراي مركزي جديد اين حزب را اعلام كرد.
 
گفتني است كه پنجمين كنگره حزب اراده ملت جمعه (27 بهمن ماه) با حضور حجت‌الاسلام "حسن روحاني" عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، "محسن مهرعليزاده" رئيس سازمان تربيت بدني دولت اصلاحات و جمعي ديگر از فعالان اصلاح‌طلب برگزار شد.
 
 
واكنش جبهه پايداري به تحريف سخنان "محصولي" 
 
 
روابط عمومي جبهه پايداري در واكنش به تحريف سخنان صادق محصولي در برخي سايت‌ها اعلام كرد: برخي نمايندگان مجلس، چگونه بي‌اطلاع از اصل سخنراني و با اخبار گزينشي يك سايت، به اظهارنظر پرداخته‌اند.
 
در جلسات جامعه روحانيت مبارز شرکت مي‌کنم/به هيچ ائتلافي نمي‌پيوندم
 
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن مخالفت با پيوستن به هر ائتلافي گفت: مدتي در جلسات جامعه روحانيت مبارز شرکت نمي‌کردم، اما هم‌اکنون در جلسات شرکت مي‌کنم.  
 
 
عضوگيري "هرمي" يك كانديداي انتخاباتي از بين جوانان

 
يك منبع آگاه از يارگيري يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري با روش "هرمي" خبر داد و گفت: اين كانديداي احتمالي تا كنون توانسته است تعداد كثيري از جوانان را وارد ستادهاي انتخاباتي خود كند.
 
 
انتخاب کاندیداهای نهایی در جلسه سوم اسفند
 
 
سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگا ما با بیان اینکه امشب جلسه ای با حضور حبیب الله عسگراولادی و تعدادی از اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری برگزار شد، گفت: تصمیم‌گیری در مورد کاندیداهای نهایی به جلسه سوم اسفند موکول شد.
 
 
ورود جبهه اصلاح‌طلبان به انتخابات شوراها/واگذاری دو ماموریت به "ستاد انتخابات" و "کمیته سیاسی" جبهه
 
مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از واگذاری دو ماموریت اعضای این جبهه به کمیته سیاسی و ستاد انتخابات شوراها خبر داد.
 
 
تدوين برنامه‌اي عملياتي براي "دولت يازدهم" توسط اعضاي جبهه پايداري
 
 
محمد سليماني عضو شوراي مركزي جبهه پايداري طی گفتگویی با خبرنگار ما با بيان اينكه با حضور افرادي با‌سابقه‌ وزارت و نمايندگي مجلس در جبهه پايداري،‌ برنامه‌اي عملياتي براي دولت يازدهم تدوين شده است، گفت:‌ اين برنامه تا اوايل سال آينده تكميل مي‌شود.
 
برنامه و مانیفست انتخاباتی "جبهه مردمی اصلاحات" بسته شد
 
 
محمد زارع ‌فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات از بسته شدن "برنامه و مانیفست انتخاباتی" جبهه مردمی اصلاحات خبر داد و گفت: این برنامه مورد تایید اعضای شورای مرکزی جبهه قرار گرفت.
 
 
به صورت مستقل در انتخابات شرکت مي‌کنم/کانديداتوري هاشمي بعيد است
 
 
محسن رضايي" در مراسم بزرگداشت شهادت "سردار حسن شاطري" که در حسينيه "فاطمه الزهرا" در پادگان ولي عصر برگزار شد، کانديداتوري آيت الله هاشمي را بعيد دانست و اظهار داشت: اگر خودم بخواهم در انتخابات شرکت کنم اين کار را به صورت مستقل انجام خواهم داد.
 
 
عذرخواهی تنها با نامه نگاری پایان نمی‌يابد
 
 
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه خود ضمن ابراز گلایه شدید از عملکرد مسئولین و جریانهای مختلف سیاسی، خواستار عذرخواهی صریح روسای قوا و فعالین سیاسی از محضر رهبری و مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی شد.
 
 
آمادگي كامل "جهادگران اسلامي" براي حضور مستقل در انتخابات رياست‌جمهوري

 
وهاب عزيزي دبيركل جهادگران اسلامي آمادگی کامل این ائتلاف را براي فعاليت موثر در عرصه انتخابات ‌رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام کرد.
 
 
زنان می‌توانند نقش فعال‌تری در آینده سیاسی و اجتماعی کشور ایفا کنند
 
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امروز در دیدار فرزندان مرحومه خانم "مریم بهروزی" و اعضای شورای مرکزی جامعه زینب(س) و جمعی از بانوان فعال در عرصه‌های سیاسی، با اشاره به تأکید اسلام و آموزه‌های قرآنی، بر نقش و جایگاه زنان در خانواده و عرصه‌های مختلف جامعه اظهارداشت: در عصر جاهلیت که در جزیره‌العرب، دختران بی‌گناه زنده به گور می‌شدند، اسلام و پیامبر گرامی آن، اهمیت زیادی برای نقش زنان و جایگاه آنان در جامعه قائل شدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر خانم‌ها به توانمندی و استعدادهای خود، باور بیشتری داشته باشند و در ایام انتخابات از امکانات و سهم مناسب‌تری برای تبلیغات و حضور در لیست‌های انتخاباتی برخوردار شوند، می‌توانند نقش فعال‌تری در آینده سیاسی و اجتماعی کشور ایفا کنند.
 

درخواست خاتمي از بنده براي كانديدا نشدن، كذب است
 
 
محمد رضا عارف در دیدار معاون اول دولت اصلاحات گفت: به اجماع اصلاح‌طلبان با محوریت خاتمی تمکین می‌کنم و موضع‌گیری اخیرم هیچگونه منافاتی با نظرات قبلی‌ام نداشته است.
 
ديدار اعضای حزب اسلامی ایران زمین با لاریجانی
 
 
ابولقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین از درخواست این حزب برای دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.
 
 
عدم ورود شورای هماهنگی اصلاحات به مصادیق انتخاباتی/برگزاری کنگره طی دو ماه آینده
 
 
 
ژاله فرامرزیان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات گفت: شورای هماهنگی اصلاحات در صدد است تا طی یکی دو ماه آینده کنگره خود را برگزار کند اما زمان دقیق برگزاری را فعلا اعلام نمی‌کنیم.
وی در پاسخ به اینکه برخی اخبار حاکی از این دارد که "محمدرضا بهشتی" براساس انجام رای‌گیری اولین خروجی شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات آتی است، افزود: شورای هماهنگی اصلاحات اصلا به صورت مصداقی وارد بحث نشده  و در مورد هیچ شخصی نیز رای‌گیری انجام نشده است.
 
بررسي راهکارهای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری از سوي جمعيت ايثارگران
 
 
احمد نجابت عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران گفت: در جلسه جمعیت ایثارگران، اعضای شورای مرکزی اجرایی کردن فرمایشات رهبری نسبت به تمامی مسائل را در اولويت دانستند و تاکید کردند که مسئولین باید خواست رهبری را اجرایی کرده و مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند.
 
 
رايزني جبهه پيروان با ساير احزاب اصولگرا براي احياي جبهه متحد
 
 
محمدرضا باهنر در نشست خبري با اصحاب رسانه که در 30 بهمن ماه برگزار شد  به تشریح مواضع خود در زمینه‌های مختلف پرداخت
 
وي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني بر اين‌که آيا با اعضاي کميته 8+7 و يا ساير احزاب اصولگرا درباره شکل‌گيري مجدد جبهه متحد، رايزني کرده‌ايد يا خير اظهار داشت: مذاکرات ما با تشکل‌ها، گروه‌ها و کانديداهاي اصولگرا در اين باره ادامه دارد و جبهه پيروان نيز با هدف وحدت صددرصد با اصولگرايان وارد رايزني شده‌اند؛ البته ممکن است اين وحدت صددرصدي به دست نيايد، اما ما تلاشمان را مي‌کنيم
 
 
"يحيي آل اسحاق" به عنوان گزينه پيشنهادي به جبهه پيروان معرفي شد
 
 
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از معرفي "يحيي آل اسحاق" به عنوان گزينه پيشنهادي حزب موتلفه به جبهه پيروان خط امام و رهبري خبر داد.
 
آيت‌الله خوشوقت صبح امروز در بيمارستان ملک فيصل مکه مکرمه درگذشت
 
 
مجيد متقي‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تاييد خبر درگذشت "آيت‌الله خوشوقت" اظهار داشت: ايشان صبح امروز در بيمارستان "ملک فيصل" مکه مکرمه دار فاني را وداع گفت.
 
وی پيکر ايشان پس از طي مراحل قانوني که احتمالا دو روز به طول مي‌انجامد به ايران باز خواهد گشت و مراسم خاکسپاري روز جمعه 4 اسفند ماه برگزار مي‌شود.
 
 
حضور مستقل سعيدي‌کيا در انتخابات رياست جمهوري/ معرفي افراد کليدي کابينه در زمان‌بندي تبليغات
 
 
محمد سعيدي کيا وزير مسکن دولت نهم ضمن تاکيد بر مستقل بودن براي انتخابات رياست جمهوري گفت: معرفي اعضاي کابينه نيز يک کار تبليغاتي است و افراد کليدي در کابينه 4 يا 5 نفر بيشتر نيستند که جامعه به شناخت آنان نياز دارد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار