بررسي لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده در مجلس/

قاضي پور: اصلاح مصوبه قانون تنظیم جمعیت خانواده باید منحصر به مجلس باشد/ اسلام با کاهش جمعیت مخالف است

نماینده مردم ارومیه با پیشنهاد حذف تبصره ماده واحده طرح اصلاح قانون تنظیم جمعیت خانواده گفت: اصلاح مصوبه این قانون پس از پنج سال باید همچنان در حوزه اختیارات مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علني امروز (چهارشنبه دوم اسفند) و  در روند بررسی اصلاح قانون تنظیم جمعیت خانواده و با پیشنهاد حذف تبصره یک این ماده واحده گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری من به همراه تعدادی از نمایندگان این طرح را مطرح کردیم و ماده واحده آن را نوشتیم اما بعد از ده ماه می بینیم که سه تبصره به این ماده واحده اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در تبصره این ماده واحده محدودیت هایی برای افزایش جمعیت قائل شده است، گفت: محدودیت یعنی کاهش جمعیت، شما با تصویب این قانون به دولت اجازه می دهید که نسبت به کنترل جمعیت اقدام نماید.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت یعنی جامعه پیر و رفتن نشاط و جوانی از جامعه اظهار داشت: این موضوع با اصل 4 قانون اساسی مخالف است، در دین اسلام کاهش جمعیت مطرح نشده ضمن آنکه سقط جنین و قتل نیز مجازات قصاص دارد لذا براین اساس می توان گفت اسلام با کاهش جمعیت مخالف است.

نماینده مردم ارومیه با تصویب تبصره این ماده واحده ما به دولت اجازه می دهیم که نسبت به اصلاح مصوبات پس از پنج سال اقدام کند، گفت: مجلس نهاد قانون گذاری است و این موضوع با اصل 85 قانون اساسی مغایرت دارد لذا اگر دولت بخواهد در تعداد فرزندان محدودیتی ایجاد کند دیگر نمی توان اشکالی به آن وارد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار