قاضي تردست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اعدام متهمان فساد سه هزار ميلياردي در ملاءعام بستگي به راي دادگاه دارد

يک حقوقدان گفت: براي اعدام علني متهمان فساد سه هزار ميلياردي براساس راي دادگاه مبني بر چگونگي اجراي حكم تصميم‌گيري مي‌شود.

"قاضي حسن تردست" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تاييد حکم اعدام محکومان فساد مالي بزرگ، اظهار داشت: بايد با هرگونه فساد اقتصادي که منجر به اخلال در نظام اقتصادي کشور شود برخورد کرد.

وي ادامه داد: براي جلوگيري از بروز حوادثي از اين دست سيستم اقتصادي کشور بايد به طور درست و منطقي تنظيم شود که فرصت سوءاستفاده مالي و بانکي براي مجرمان فراهم نشود.

اين حقوقدان با تاکيد بر اينکه بايد با تنظيم مقررات خاص مقابل سوءاستفاده از سيستم بانکي و اقتصادي کشور ايستاد، افزود: مراجع نظارتي با تدوين مقررات خاص فرصت سوءاستفاده از سيستم پولي و بانکي کشور را از بين ببرند.

قاضي تردست در رابطه با زمان اجراي حكم اعدام 4 متهم فساد سه هزار ميلياردي، تصريح کرد: پس از اعلام راي توسط دادگاه حکم بايد به سرعت اجرا شود.

اين حقوقدان با بيان اينکه دو منظر قانوني براي اجراي حکم مفسدين اقتصادي در ملاءعام وجود دارد خاطرنشان کرد: اولا بايد دادگاه اجراي مجازات در ملاءعام را در راي تصريح کرده باشد و دوم اين كه فساد سه هزار ميلياردي از جمله جرايم سطوح بالا و به اصطلاح يقه سفيدان است اعدام در ملاءعام متصور نخواهد بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار