هله هوله بخوریم یا نخوریم!

بزرگترها نه تنها در مقابل خوردن تنقلاتی مثل چیپس، پفک، ذرت بو داده و انواع کیک ها و.. نمی‌توانند مقاومت کنند که گاهی بیشتر از بچه ها هم مصرف می‌کنند.

ندا خوانساری کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: خوردن هله هوله بستگی به متابولیسم بدن هر فرد دارد، از آنجاییکه هله هوله ها جزیی از عادات غذایی افراد است نمی‌توان گفت که باید کامل قطع کرد اما باید مصرف آنها کنترل شده باشد و بهتر است تا حد ممکن در شکل مصرف آنها تغییراتی ایجاد کنیم که برای بدن مفیدتر باشند، به عنوان مثال بهتر است به جای چیپس، سیب زمینی را به شکل های مختلف سرخ کرده یا به مدلهای متفاوت ببرید و مصرف کنید.

وی افزود: خوردن هله هوله ها در افرادی که دارای رژیم های چاقی و یا لاغری هستند بهتر است تحت نظر مشاور تغذیه انجام گیرد، اما در افرادی که به دلیل چربی خون بالا و یا قند بالا تحت نظر رژیم غذایی هستند خوردن این مواد کاملا قدغن است.

وی تصریح کرد: تنقلات به عنوان مثال آجیل ها و مغزها نباید با هله هوله ها به اشتباه یکی در نظر گرفته شوند آجیل و مغزها جزیی از هرم غذایی هستند و مصرف چند وعده غذا و تنقلات کم حجم به جای تنها سه وعده پرحجم در روز بسیار بهتر است اما تنقلات باید سالم باشد.
برچسب ها: چیپس ، پفک ، آجیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار