کاهش محبوبیت 14 مارس به دلیل مخالفت با سوریه و مقاومت

تحلیلگران معتقدند مواضع گروه 14 مارس علیه مقاومت و سوریه محبوبیت این گروه را کم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اعضای گروه چهارده مارس لبنان که تحت حمایت غرب است از مراسم سالگرد ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق این کشور برای حمله به مقاومت و دولت سوریه استفاده کردند و سعد حریری که رهبری این گروه را بر عهده دارد یک بار دیگر خواستار سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه شد.

میشل معوض عضو این گروه به پرس تی وی گفت ما می دانیم که حزب الله حمایت نظامی از رژیم سوریه به عمل می آورد. ما نیز از مخالفان بشار اسد و انقلاب سوریه حمایت می کنیم زیرا به نظر ما این حق مردم سوریه است اما در عین حال ما کاملا مخالفیم که خود را درگیر مسائل سوریه کنیم و نمی خواهیم لبنان به بخشی از بحران سوریه تبدیل شود.

از زمان آغاز ناآرامیها در سوریه، گروه چهارده مارس جبهه ضد سوریه را در لبنان هدایت می کند. این گروه متهم است که از گروههای تروریستی در سوریه حمایت تسلیحاتی و مالی به عمل می آورد. دولت سوریه نیز حکم جلب سعد حریری و برخی از مقامات ارشد گروه چهارده مارس را صادر کرده است.
کارشناسان می گویند مواضع تند این گروه علیه رهبری سوریه در کار دولت لبنان اخلال ایجاد می کند. بعلاوه اظهار نظرهای آنها علیه ارتش سوریه سبب شده است تا جایگاه سیاسی این گروه تضعیف شود.

ولید سکریه نماینده مجلس لبنان گفت مواضع تند چهارده مارس علیه سوریه و مقاومت و حمایت از نقشه های آمریکا در منطقه که فقط منافع اسرائیل را تامین می کند، سبب شده است این گروه محبوبیت خود را از دست بدهد و نقشه های آمریکا نیز تضعیف شود.

البته مراسم امسال گروه چهارده مارس متفاوت از سالهای دیگر بود و پیش از آغاز گردهمایی این گروه، شماری از اعضای کلیدی این گروه از آن جدا شدند و عده ای نیز در این گردهمایی حاضر نشدند. یکی از سرشناسترین رهبران این گروه که در مراسم حاضر نبود امین جمیل رهبر حزب الکتائب بود که نشان داد این گروه دچار تفرقه و سردرگمی شده است.
برچسب ها: لبنان ، سوریه ، مقاومت ، حریری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار