غيبت بانوي نارنجي در دادگاه

اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات بانوي نارنجي نخست وزير اسبق اوکراين بدون حضور وي برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز، دادگاه رسيدگي به اتهامات يوليا تيموشنکو در حالي آغاز شد که وي در دادگاه حضور نداشت و مسئله غيبت وي به اشکال متفاوتي تفسير شد و همچنين جلسه دادگاه به تشنج کشيده شد.

در اين پرونده يوليا تيموشنکو به دخالت در قتل  يويان  شربان نماينده سابق پارلمان اوکراين متهم است. ايهور پوشکار دادستان اين پرونده درباره علت غيبت متهم در دادگاه گفت :« حوالي ساعت يک و نيم بعد از ظهر بيانيه اي از طرف جانب تيموشنکو به دست ما رسيد مبني بر اينکه مي خواهد حضورش را به دادگاه به تعويق اندازد. به نظر من او با اين کار قصد داشت با ايجاد وقفه در زمان برگزاري دادگاه افکار عمومي را فريب دهد.

اما وکيل تيموشنکو نظر ديگري دارد.سرهي ولاسنکو وکيل تيموشنکو گفت: روز گذشته يوليا تيموشنکو در حضور من چه شفاهي و چه مکتوب، تقاضا کرد در جلسه دادگاه حضور يابد اما برخي ها از حضور او در جلسات علني واهمه دارند زيرا مي ترسند با شهادت در دادگاه آنها را زير سئوال ببرد.

شربان که درخصوص واردات گاز از روسيه اختلافهاي زيادي با نخست وزير پيشين اوکراين داشت، در سال 1996 در فرودگاه دونتسک به ضرب گلوله کشته شد. در صورت اثبات اتهام، احتمال دارد يوليا تيموشنکو به حبس ابد محکوم شود.

اظهارات چندين شاهد عليه تيموشنکو خشم هوادارانش را برانگيخته است و آنان مي گويند نام تيموشنکو هرگز قبل از آن ذکر نشده بود. 

برچسب ها: دادگاه ، نارنجی ، تیموشنکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار