به بهانه دوسالگي اعتراضات مردمي دربحرين/

انتفاضه "مرواريد" همچنان ادامه دارد

همزمان با گذشت دو سال از شعله ورشدن اعتراضات مردمي در بحرين بر ضد سياست هاي آل خليفه پايگاه المنار با انتشار مقاله اي به انتفاضه مرواريد پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:پايگاه خبري المنار لبنان در آغاز مطلب خود در خصوص دو سالگي اعتراضات مردمي در بحرين مي‌نويسد بحريني ها امروزبه دومين سال انتفاضه خود رسيده اند اين درحالي است كه  به مطالبات خود از رژيم آل خليفه دست نيافته وهمچنان از داخل وخارج محاصره هستند،اما با اين حال مايوس وضعيف نشده وهر روزي كه فشارها بر آنها بيشتر مي‌شود انقلابشان شعله ورتر مي‌شود.

شيعيان وملت بحرين با وجود هجمه هاي شديد رژيم آل خليفه اما به انقلاب خود ادامه داده وهمانطوري كه يكي از انقلابي هاي اين كشور گفت "ستم را كشته ونااميدي" را ترور مي‌كنند.

درهمين حال "شهيرة سلوم" در مطلبي نوشت بحريني ها به دومين سالگرد انتفاضه خود رسيدند وجايگاه آنها درشرايط كنوني مانند كشوري است كه در آن انقلاب به وقوع پيوسته وهمچنان از طريق راهپيمايي ها به خواسته اي خود ادامه مي‌دهند.

"حسين يوسف" از فعالان سياسي بحرين دراين باره نوشت نيروهاي عربستاني در آغاز انتفاضه مرواريد در سال 2011براي سركوب مخالفان وارد بحرين شده و حالت فوق العاده اعلام كردند اما با اين وجود مردم اين كشور با شجاعت با مقابله با مشكلات از ريشه انقلاب در داخل محافظت كردند.

"احلام خزاعي" يكي از زنان فعال در بحرين با خواندن زنان اين كشور به عنوان مرواريد گرانبها در قلب صدف از راهپيمايي صلح آميز مردم اين كشور در آغاز انتفاضه مرواريد سخن گفت كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با گلوله به مقابله با اين افراد رفتند.

"آيات قرمزي" رئيس دايره زنان جمعيت الوفاق بحرين درخصوص دوسالگي انتفاضه بحريني ها برعليه رژيم آل خليفه نوشت همزمان با افزايش اعتراضات در كشورهاي عربي مردم بحرين هم به مقابله با ظلم،استبداد وطاغوت برخاستند وبردگي را رد كردند.

گفتني است انتفاضه بحرين موسوم به مرواريد از سال 2011در آغاز ومردم اين كشور با راهپيمايي هاي روزانه خواستار بركناري پادشاه ونخست وزير واصلاح قانون اساسي هستند كه تاكنون از سوي آل خليفه با مشت آهنين روبه رو شدند اما به رغم تمامي فشارها به اعتراضات خود ادامه مي‌ دهند.
برچسب ها: بحرین ، انتفاضه ، خزاعی ، قرمزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار