مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی:

افزایش 20 درصدی پردیس دانشگاهی در کشور/ دانشگاه ها باید 2 دوره فارغ التحصیل دکتری داشته باشند

تعداد پردیس های دانشگاهی در كشور با افزایش 20 درصدی رو به شده چنانچه دانشگاه هایی که 2 دوره فارغ التحصیل دکتري داشته باشند، پردیس دانشگاهی راه اندازی می شود.

ابوالفضل حسنی، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای برنامه پنجم توسعه و بحث پذیرش دانشجوی مازاد بر ظرفیت این امر از سوی مجلس به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به اسناد بالا دستی پردیس دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی راه اندازی شده است که با توجه به اقتصادی پیش آمده در کشور این قدم گامی مثبت در جهت گسترش مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد است.

حسنی تصریح کرد: تعداد پردیس دانشگاهی امسال 20 درصد افزایش داشته و تاکنون به 33 پردیس دانشگاهی رسیده ایم چنانچه تا پایان سال 10 مورد دیگر نیز اضافه و تعداد پردیس های دانشگاهی در کشور به 43 مورد می رسد.

وی اظهار داشت: نظارت و ارزیابی بر توسعه رشته های دانشگاهی مربوط به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صورت می گیرد.

حسنی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وجود پردیس های دانشگاه ها در کدام یک از دانشگاه های کشور اظهار داشت: دانشگاههایی که حداقل 2 دوره فارغ التحصیلی دانشجویی در مقاطع دکتری را داشته باشند پردیس دانشگاهی در آنجا راه اندازی می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار