اردبیل/

بهره‌برداری از 21 طرح بهداشتی ـ درمانی در اردبیل

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌ الله دهه فجر، 21 طرح بهداشتی ـ درمانی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرهاد پور‌فرضی امروز در مراسم افتتاح همزمان این طرحها در اردبیل افزود: در مرکز آموزشیـ درمانی امام‌ خمینی (ره) اردبیل شاهد افتتاح بخش ICU توراکس و همچنین بخش ICU جراحی عمومی به همراه راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال و دستگاه CIRM بودیم.

وی با اشاره به اینکه در مرکز آموزشی و درمانی فاطمی اردبیل دستگاه رادیولوژی دیجیتال راه‌اندازی شده است، گفت: افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فاطمی اردبیل از دیگر برنامه‌های افتتاحی دهه فجر در مرکز استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین افزود: در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی چهار خانه بهداشت در روستاهای مقره، افسوران، هدیلو، پرچین علیا افتتاح شد.

پورفرضی از افتتاح یک باب خوابگاه دانشجویی در شهرستان گرمی و همچنین راه‌اندازی پایگاه فوریت جاده‌ای امیر‌کندی به میمنت دهه فجرخبر داد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل گفت: در شهرستان نمین همچنین پایگاه فوریت عنبران به بهره‌برداری رسید تا سرعت ارائه خدمات در این مسیر با استقرار نیروهای امدادرسان ارتقا یابد.

پورفرضیافزود: به میمنت ایام‌الله دهه فجر سه خانه بهداشت نیز در خلخال افتتاح شده که شامل روستاهای دمدل، خوجین و ترزنق بودند که در کنار آن یک دستگاه سی‌ تی ‌اسکن نیز برای بیمارستان شهرستان خلخال خریداری و نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از خرید دومین اتوبوس آمبولانس با 310 میلیون تومان اعتبار خبر داد و گفت:‌ به دلیل کارایی بالای اتوبوس‌های آمبولانس‌ به‌ ویژه عملکرد مطلوب در زلزله آذربایجان شرقی و امدادرسانی سریع‌تر و کامل‌تر، با همکاری وزارت بهداشت دومین اتوبوس آمبولانس نیز برای اردبیل خریداری شده که شامل 13 تخت ارائه سرویس است.

پورفرضی در ادامه از راه‌اندازی بخش مراقبت ویژه جراحی قفسه سینه با پنج تخت در بیمارستان امام‌ خمینی (ره) اردبیل با 700 میلیون تومان اعتبار و راه‌اندازی بخش ICU جراحی عمومی هشت تخته بیمارستان امام ‌خمینی (ره) اردبیل خبر داد و افزود: اغلب این تجهیزات با ارز مرجع خریداری شده و در حال حاضر قیمت دستگاه‌های خریداری شده بسیار بالا است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.