گزارش/

احزاب در هفته‌اي که گذشت

احزاب و تشکل‌هاي سياسي در هفته‌اي که گذشت با رويدادهاي مهمي همراه بود که مرور آن خالي از لطف نيست.

شنبه

روحاني گزينه مناسبي براي تصدي پست رياست‌جمهوري است

"اسماعيل حق‌پرستي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کمالي به عنوان گزينه مورد نظر حزب اسلامي کار و خانه کارگر تا به اين لحظه درباره ورود به انتخابات رياست‌جمهوري هيچ گونه تصميمي اتخاذ نکرده است.

حق‌پرستي درباره حضور «حسن روحاني» در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده اظهار داشت: «حسن روحاني» به عنوان يک چهره معتدل سياسي داراي توانمندي‌هاي بسيار بالايي است، لذا مي‌تواند گزينه مناسبي براي تصدي پست رياست‌جمهوري سال آينده باشد.

""اظهارنظر "عسگري" درباره کانديداتوري "هاشمي رفسنجاني

"حجت‌الاسلام علي‌عسگري" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره حضور "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" در انتخابات آتي گفت: با توجه به شرايط موجود در جامعه حضور آيت‌الله هاشمي در انتخابات سال آينده منتفي نيست.

وي افزود: باتوجه به شرايطي که در کشور وجود دارد حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين شرايط ضرورت دارد.

نشست خبري آيت‌الله حسيني بوشهري برگزار مي‌شود/بخش بين‌الملل همايش نيم‌قرن حضور جامعه مدرسين حذف شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمين "سيد محسن صالح " در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ درباره آخرين اخبار همايش نيم‌قرن حضور جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: يک مستند تلويزيوني 75 دقيقه‌اي با موضوع "جامعه مدرسين حوزه علميه قم" با همکاري صدا و سيما تهيه شده است و در آستانه سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و روزهاي برگزاري همايش از سيماي جمهوري اسلامي پخش خواهد شد.

دبير همايش نيم قرن حضور همچنين از برگزاري نشست مطبوعاتي با حضور آيت الله حسيني بوشهري خبر داد و گفت: اين نشست مطبوعاتي هفته آينده به منظور اطلاع‌‌رساني جامع و کامل درباره همايش برگزار مي‌شود.

وي با اعلام خبر لغو بخش بين‌المللي اين همايش، عنوان كرد: به دليل برگزاري "همايش بيداري اسلامي و علماي جهان اسلام" بخش بين‌الملل همايش نيم‌قرن حضور لغو شد؛ اما در نظر داريم سال آينده يک برنامه مستقل درباره «جامعه مدرسين و جهان اسلام» داشته باشيم و مستقلا از علماي کشورهاي اسلامي ظرف دو روز براي حضور در قم دعوت به عمل آوريم.

باهنر: کانديداي رياست‌جمهوري نمي‌شوم/احساس تکليف نمي‌کنم

محمدرضا باهنر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهور آینده گفت: علی رغم اصرار برخی از چهره‌ها و اعضای جامعه اسلامی مهندسین براي حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده؛ قصد ندارم در این انتخابات کانديدا شوم.

وی تصریح کرد: بنده در حال حاضر هیچ احساس تکلیفی را در راستای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم و قصد دارم در حیطه کاری خود به فعالیت بپردازم.

بیش از این برخی از چهره‌های سیاسی و اعضای جامعه اسلامی مهندسین از حضور محمدرضا باهنر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حمایت کرده بودند.

تلاش حزب موتلفه براي دستيابي به جمع بندي کامل با محوريت جامعتين

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرين فعالیتهای انتخاباتی "حزب موتلفه اسلامی"، اظهار داشت: فعالیت‌های انتخاباتی این حزب همسو با جبهه پیروان خط امام و رهبری و ساير اصولگرايان ادامه دارد و در تلاش است تا با محوریت جامعتین به یک جمع بندی کامل و جامع دست یابد.

آنقدر مردم را ثروتمند مي‌کنم که بي نياز از دريافت يارانه باشند/هواپيماي خصوصي سوار شدن تجمل نيست

به گزارش باشگاه خبرنگاران "حجت‌الاسلام سيد محمدباقر خرازي" دبير کل جبهه حزب‌الله ايران در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه براساس تکليف شرعي قصد کانديداتوري در انتخابات آتي را دارد، گفت: طرح هدفمندي يارانه‌ها را ادامه خواهم داد و آن چنان مردم را ثروتمند خواهم کرد که خودشان مبلغ يارانه‌ها را نگيرند.

وي در اين نشست خبري با بيان اينکه يکي از اهدافم براي کانديداتوري در انتخابات اين است که معتقدم بايد يک چهره جديدي در صحنه حاضر شود تا شايد اميد جديدي در مردم دميده شود،‌ عنوان کرد:‌ اگر در دولت وزرايي با هواپيماي اختصاصي مشاهده کرديد، تعجب نکنيد!

نظر "محسن هاشمي" درباره كانديداتوري پدرش

"محسن هاشمي رفسنجاني" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره حضور پدرش در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده گفت: درباره اين موضوع شخص پدرم بايد تصميم بگيرد لذا در اينباره اظهارنظر نمي كنم.

يکشنبه

مراسم ختم مرحوم حسن حبیبی، معاون اول دولت‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم در مسجد نور برگزار شد. در این هفته بسیاری از مسئولین لشگری و کشوری، احزاب و تشکل‌ها علاوه بر حضور در این مراسم پیام‌ها و بیانه‌های تسلیت خود را منتشر کردند.

گزينه‌هاي انتخاباتي جبهه پايداري رد پاي رسانه‌اي از خود به جاي نگذاشته‌اند/70 نفر زير ذره‌بين انتخاباتي جبهه پايداري

"محمد سليماني" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره بررسي نامزدهاي انتخاباتي در "جبهه پايداري" اظهار داشت: حدود بيش از 70 نفر در جبهه پايداري در دست بررسي هستند.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري درباره مطرح شدن كانديداتوري وزاري سابق احمدي‌نژاد (فتاح، ميركاظمي، لنكراني) در جبهه پايدراي اظهارداشت: اين افراد جزو گزينه‌هايي هستند كه در بررسي‌هاي جبهه پايداري امتيازات خوبي كسب كرده‌ و به مرحله بعدي بررسي‌ها راه يافته اند.

وزير سابق دولت احمدي‌نژاد، در پاسخ به اين سوال كه "آيا وزراي مورد اشاره، آمادگي خود را براي كانديداتوري اعلام كرده‌اند؟" عنوان كرد: اين افراد تشنه قدرت نيستند، بنابراين تا زماني كه زمينه و بستر مناسب و تقاضاي حضور از آنها صورت نگيرد، داوطلب حضور در انتخابات نخواهند شد.

وي همچنين تصريح کرد: در رسانه‌ها اخباري مبني بر تمايل اين افراد براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري نيست و آنها رد پايي از خود به جاي نگذاشته‌اند، تاكيد كرد: البته اين به معناي عدم آمادگي آنها براي كانديداتوري نيست.

پيشنهاد گنجاندن تعريف "جرم سياسي" و "هيئت منصفه سياسي" در قانون احزاب

"محمدرضا راه‌چمنی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با شرکت نمایندگان احزاب در جلسات کمیسیون شوراها در جهت اصلاح قانون احزاب اظهار داشت: نحوه تاسیس احزاب و فعالیت‌ گروه‌های سیاسی مورد برسي قرار گرفته و در صورت تصويب محدوديت‌هايي براي فعالیت احزاب به وجود خواهد آمد.

فرد محوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 جوابگوی نیاز جامعه نیست

"احمد نجابت" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی جمعیت ایثارگران گفت: جمعیت ایثارگران هنوز برای تعیین مصداق به نتیجه نرسیده است.

انتخاب ژاله فرامرزيان به عنوان رئيس جديد شوراي هماهنگي اصلاحات

"علي‌محمد غريباني" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، از انتخاب ژاله فرامرزيان به عنوان رئيس جديد شوراي هماهنگي اصلاحات خبر داد و اظهار داشت: مسئوليت و اداره شوراي هماهنگي اصلاحات هر سه ماه يكبار بر عهده يكي از تشكل‌هاي زير مجموعه است.

در حال فکر کردن براي معرفي تيم همراهم هستم

محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن دولت نهم در جمع خبرنگاران و در حاشیه ختم حسن حبیبی درباره برنامه‌های انتخاباتی‌اش اظهار داشت: در زمان قانونی برنامه‌های انتخاباتی‌ام را اعلام می‌کنم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره معرفی تیم‌ همراهش تصریح کرد: درباره معرفی تیم در حال فکر کردن هستم.

حضور هاشمی در انتخابات بعيد است/مستقل وارد عمل مي‌شوم

"حجت‌الاسلام حسن روحانی" رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تشکیل ستاد انتخاباتی خود متشکل از نوبخت و یونسی اظهار داشت: هیچگونه ستاد انتخاباتی را تشکیل نداده‌ام و اخبار منتشر شده در این باره کذب محض است.

روحانی درباره اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده تصریح کرد: این موضوع را باید از خود اصلاح‌طلبان پرسید و من در اینباره صحبتی ندارم.

وی اضافه کرد: اگر قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشم به صورت مستقل وارد عمل خواهم شد.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با توجه به علائم و نشانه‌هایی که از صحبت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دریافت کرده‌ام حضور وی در انتخابات آینده را بعید می‌دانم، همچنین بعید می‌دانم که خاتمی در انتخابات سال آینده حضور داشته باشد.

آغاز فعاليت‌هاي حزب کارگزاران سازندگي براي انتخابات شوراها و رياست جمهوري

اسحاق جهانگیری عضو "حزب کارگزاران سازندگی" درباره حضور "اصلاح‌طلبان" در انتخابات آینده گفت: به طور حتم این طیف به صورت هماهنگ در انتخابات آینده وارد عمل می‌شود.

وی درباره اجماع نظر میان اصلاح‌طلبان افزود: مگر اصولگرایان به اجماع برای حضور در انتخابات آینده رسیده‌اند که اصلاح‌طلبان به این موضوع دست پیدا کنند.

جهانگیری گفت: هنوز هیچ تصمیمی در راستای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آینده نگرفته‌ام.

عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره فعالیت‌های حزبی این تشکل تصریح کرد: فعالیت‌های حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر آغاز شده است.

برای ورود به عرصه انتخابات احساس تکلیف نمی‌کنم

"حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حضور در انتخابات سال آینده گفت: هیچگونه احساس تکلیفی براي ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندارم.

وی افزود: به طور مبرهن و روشن اعلام می‌کنم که در انتخابات سال آینده حضور نخواهم داشت.

شکل‌گيري "سازوکار انتخاباتي" در "جامعه روحانيت" / نیازی به"ائتلاف 1+2"نداریم

حجت‌الاسلام پورمحمدیرئیس سازمان بازرسی کلکشور درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: هنوز درباره ورود به انتخابات هیچگونه تصمیمی نگرفته‌ام و اعتقاد دارم نباید عجولانه وارد انتخابات شد.

وی درباره حضور سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در شرایط فعلی بهتر است مملکت را به سمت آرامش سوق دهیم و از جدال و جنجال پرهیز کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره حضور در ائتلاف 1+2 تصریح کرد: ما در جامعه روحانیت مبارز ساز و کار مشخصی در حال تعبیه کردن هستیم لذا نیازی به ائتلاف 1+2 نداریم.

کسی به ائتلاف 1+2 اضافه نشده است

"غلامعلی حداد عادل" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره اضافه شدن فرد جدیدی به ائتلاف 1+2 گفت: تاکنون هیچ فردی به ائتلاف اضافه نشده است.

آمادگي وزارت کشور براي برگزاري انتخابات رايانه‌اي در تهران

"مرتضی تمدن" استاندار تهران درباره برگزاری رایانه‌ای انتخابات گفت: اين مهم بستگی به تصمیم وزارت کشور دارد، اگر تصمیم گرفته شود که انتخابات در تهران رایانه‌ای برگزار شود ما آماده انجام آن هستیم.

تمدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح قانون انتخابات تغییراتی را در روند انتخابات بوجود خواهد آورد یا نه، خاطر نشان کرد: تابع قانون هستیم و قانون هر تصمیمی در اینباره بگیرد اجرایی می‌شود.

دوشنبه

چمران رای حتمی در انتخابات شوراها دارد/حضور "خاتمي" و "هاشمي" در انتخابات در حد شايعه است

محمد مهدی صادق" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره کاندیداتوری "قالیباف"، "حدادعادل"، "ولایتی"، "محسن رضایی"، "هاشمی" و ....گفت: صحبت‌هایی انجام شده است اما جمعیت درباره کاندیدای ریاست جمهوری هنوز به یک نقطه مشترک نرسیده است

مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی در جبهه مردمی اصلاحات برگزار شد

مراسم گرامیداشت "سي‌وچهارمين سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" از سوی جبهه مردمی اصلاحات برگزاری شد؛‌ در اين مراسم حسن غفوری‌فرد، عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: پیروزی مردم ایران در انقلاب از جانب خداوند وعده داده شده است.

زارع‌فومني نيز در اين مراسم اعلام کرد جبهه مردمي اصلاحات حضور فعال در انتخابات خواهد داشت

عدم ورود جمعيت ايثارگران به مصاديق انتخاباتي/ تشريح جزئيات جلسه اين هفته

"احمد نجابت" در گفتگو باشگاه خبرنگاران ، درباره جزئيات جلسه اين هفته جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، اظهار داشت: در جلسه اين هفته جمعيت ايثارگران، اعضا تصميم گرفتند تا از هر گروه و يا ائتلافي كه با برنامه و كابينه مي‌آيد و به ارزش‌هاي انقلاب و كار كارشناسي اعتقاد داشته باشد، حمايت كنيم.

آقاي هاشمي! كساني كه رابطه شما و رهبري را بر هم می‌زنند از درون خانه خودتان هستند نه جای دیگر

جمعی از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی نسبت به مواضع اخیر وی واکنش نشان دادند.

مذاکرات انتخاباتي عارف با اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و محمد خاتمي

محمدرضا عارف" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره مذاكره با جناح‌هاي سياسي مختلف براي انتخابات آتي اظهار داشت: در حال حاضر هيچ يك از جناح‌هاي سياسي آماده ورود به انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيستند.

معاون اول دولت اصلاحات تصريح كرد: از آنجائيكه احزاب سياسي در آخرين روزها تصميم مي‌گيرند كه براي هر انتخابات چه تصميمي اتخاذ .کنند، دو طيف اصلاح‌طلبان و اصولگرايان نيز هنوز به جمع‌بندي دقيقي در اينباره دست نيافته‌اند

سه شنبه

بهبود حال عمومی آیت‌الله خوشوقت/بازگشت به ایران منوط به اجازه پزشکان است

مجید متقی‌فر درگفتگو با باشگاه خبرنگاران از بهبود حال عمومی آیت الله خوشوقت خبر داد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه تنفس آیت الله خوشوقت به حالت عادی بازگشته و میزان قد خون وي کنترل شده است،‌ عنوان کرد:‌ پزشکان بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه اعلام کرده اند شرایط جسمانی ایشان روبه بهبود است.

"باهنر" بیش از همه شایستگی ریاست‌جمهوری دارد 

محسن کوهکن، دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این جامعه اسلامي نمايندگان ادوار همسو با سایر جریان‌های اصولگرا حرکت می کند، گفت:‌ معتقد هستیم در میان کاندیداهای مطرح، "محمدرضا باهنر" بیش از همه شایستگی ریاست جمهوری دارد.

"گفتمان پیشرفت اسلامی" در جلسات انتخاباتي جمعيت رهپويان

مالک شریعتی عضو شوراي مرکزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ در پاسخ به این سوال که "جمعیت رهپویان بررسی نامزدهای انتخاباتی را آغار کرده است؟" گفت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اولویت خود را تکمیل "گفتمان پیشرفت اسلامی" قرار داده است که تاکنون 4 جلسه جمعیت روی آن بحث کرده است و درحال تدوین مبانی نظری آن با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه هستیم.

"مدالیته انتخاباتی" برای وحدت جریان اصلاحات/کنگره اصلاح طلبان اسفند ماه برگزار می شود

"مجید محتشمی پور" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ گفت: اعضای جبهه اصلاح طلبان با تاکید بر اجرایی شدن "مدالیته انتخاباتی" جهت وحدت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، درباره برگزاری کنگره اصلاح طلبان با حضور همه احزاب اصلاح طلب، نخبگان سیاسی و کاندیداهای مطرح در جریان اصلاحات تصمیم گیری کردند.

محتشمی همچنين خاطرنشان کرد: بر پایه این تصمیم گیری احتمالا این کنگره در اواخر اسفند ماه سال جاری و یا نیمه اول فروردین سال 92 برگزار خواهد شد.

چهارشنبه

شريعتمداري با هاشمي و خاتمي دیدار کرد/ برگزاري اولين همايش استاني ستاد انتخاباتی شریعتمداری

"محسن بهرامي" سخنگوي انتخاباتي محمد شريعتمداري، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، از ديدار شريعتمداري با هاشمي و خاتمي خبر داد و گفت: اولين همايش استاني شریعتمداری در بابل برگزار می شود.

خاتمي اولین گزينه انتخاباتي جبهه اصلاح‌طلبان/هاشمي كانديداي مورد نظر اصلاحات نيست 

مجيد بهمن‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه محمد خاتمي كانديداي جبهه اصلاح‌طلبان است، اظهار داشت: در صورتي كه خاتمي تصميم نهايي‌اش را براي انتخابات اعلام كند اصلاح‌طلبان بر روي وي اجماع مي‌كنند.

وي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان احتمالا در اين دوره به اجماع مي‌رسند، درباره برخي اخبار مبني بر حمايت كانديداتوري آيت‌الله هاشمي از سوي جريان اصلاحات است، خاطر نشان كرد: هاشمي كانديداي اصلاح‌طلبان نيست و اگر خاتمي نيامد اولويت ديگري را در نظر مي‌گيريم.

بحثي مبني بر ورود مستقل در انتخابات، از سوي جامعه روحانيت مطرح نيست/1+2 راهکاري براي کاهش تعدد کانديداها

آيت‌الله "محسن مجتهد شبستري" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ عضو جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود جامعه روحانيت مبارز با "سازوکاري مستقل" به انتخابات رياست‌جمهوري ورود پيدا مي‌کند،‌ گفت:‌ اين مباحث در جامعه روحانيت مبارز مطرح نيست؛ جامعه دراينباره هنوز به نتيجه نرسيده و در حال بررسي معيارها و نحوه ورود به انتخابات است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار