احمدآباد مستوفی در محاصره نخاله های ساختمانی:

جای هر درخت تپه ای از نخاله

نخاله های ساختمانی رها شده در حاشیه جاده شهر، احمدآباد مستوفی را با چالشی بزرگ مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با توجه به روند رو به رشد ساخت و ساز در کلانشهرها چند سالیست که با پدیده های رهاسازی نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده روستاها و شهرستان ها مواجه هستیم.
در این پدیده نه چندان نو ظهور افراد سودجو و فرصت طلب حاشیه جاده ها را به مأمنی برای دپوی نخاله های ساختمانی تبدیل کرده اند که چهره های نازیبا را به وجود آورده است.
*احمدآباد مستوفی در محاصره نخاله های ساختمانی
اگر گذری به شهر احمدآباد مستوفی داشته باشید، در منظر اول چیزی که نگاه هر رهگذری را متوجه خود می سازد نخاله های ساختمانی است.
دپوی این نخاله ها در حاشیه جاده و شهر احمدآباد چهره ای زشت و نازیبا به ورودی این شهر داده است و جای هر یک درخت تپه ای از نخاله رشد کرده است.
نبود محل دائمی برای تخلیه این نخاله ها علاوه بر زشت کردن ورودی شهر باعث بروز حوادث رانندگی در شب شده در همین راستا یکي از شهروندان به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: رهاسازی این نخاله ها در حاشیه جاده برای ما که گاهی اوقات شب هنگام از این مسیر عبور می کنیم حادثه ساز شده است و من خود بارها شاهد حوادث تلخی بوده ام.
یکی دیگر از اهالی گفت: حجم زیاد این نخاله ها زیبایی را از ورودی شهر گرفته است و کنار جاده به جای کاشت درخت و گل تنها شاهد نخاله های ساختمانی هستیم.
اگر چه آمار درستی از تولید روزانه نخاله های ساختمانی در دست نیست اما با توجه به حجم ساخت و سازها مطمئنا آمار قابل توجهی باید باشد.
این در حالیست که به دلیل نبود یک مدیریت صحیح و به جای آنکه نخاله ها را بازیافت کرده و در انرژی صرفه جویی شود شاهد رهاسازی آن در حاشیه شهر و روستاها هستیم که به محیط زیست هم آسیب می رساند.
*احمدآباد وارث نخاله های تهران است
شهردار احمدآباد مستوفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ما هم از این وضعیت راضی نیستیم چرا که ما وارث نخاله های تهران هستیم.
پورکاظم افزود: رانندگان کامیون های محل نخاله به دلیل طول مسافت تا مرکز مجاز تخلیه نخاله که در خارج از شهر وجود دارد نخاله ها را در میانه راه رها کرده و مشکلات را برای ما باقی می گذارند.
پورکاظم افزود: به طور مرتب توسط نیروهای شهرداری نسبت به جمع آوری نخاله ها اقدام می کنیم اما حجم نخاله های رها شده بسیار است و ما هر روز شاهد تخلیه دوباره نخاله هستیم.
موضوع رهاسازی نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها تنها مشکل شهر احمدآباد مستوفی نیست چرا که این مشکل گریبانگیر بیشتر روستاها و شهرستان های اطراف تهران است و تنها راه حل آن مدیریت صحیح و نظارت بیشتر مدیران شهری است چرا که با یک مدیریت صحیح بر روی جمع آوری نخاله ها می توان علاوه بر استفاده مفید از آنها مشکلات زیست محیطی ناشی از آن را هم برطرف کرد.
البته شهردار احمدآباد مستوفی این قول را به ما داد که با جمع آوری کامل نخاله های ساختمانی نسبت به زیباسازی ورودی شهر اقدام کند./ل
گزارشی از فاطمه هنرور  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار