کمک مسلمانان شیکاگو به فقیران آمریکا

مسلمانان در شیکاگو برای خدمت به فقرای آمریکا برای برقراری عدالت اجتماعی داوطلب شدند.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اسلام آنلاین نوشت: دکتر "ادیبا خان" عضو هیات شبکه اقدامات داخل شهری شیکاگو در گفتگو با واشنگتن پست گفت: خیریه و انجام کارهای انسان دوستانه بخش مهمی از دین اسلام است.

 داوطلبان مسلمان از سازمان های غیر دولتی مختلف در تلاش برای بهبود شرایط زندگی ساکنان مناطق فقیرنشین شیکاگو هستند.

یکی از این سازمان های غیر دولتی سازمان "ایمان" است که کلینیک رایگانی برای اریه خدمات پزشکی به ساکنان فقیر شیکاگو افتتاح کرده است.

بیماران این کلینیک معتقدند کیفیت این کلینیک بسیار عالی است و برخورد پزشکان و کارکنان نیز بسیار خوب بوده است. سازمان غیر دولتی ایمان که توسط "رامی نشاشیبی" فعال 40 ساله مسلمان اداره می شود، به مجرمینی که تازه از زندان آزاد شده اند نیز برای یافتن شغل و مسکن کمک می کند.

این سازمان همچنین در زمینه ادبی و هنری فعالیت می کند تا مسلمانان به شبکه هنری و عدالت اجتماعی متصل شوند.

ابتکارات مشابه توسط دیگر سازمان های غیر دولتی انجام می شود. از آن جمله می توان به شورای پیشرفت حرفه ای مسلمانان که بزرگترین گردهمایی سیاسی جوانان مسلمان را در ایالت ایلینوی در بهار برگزار می کند، اشاره کرد.

ناظران معتقدند که فعالیت رو به رشد مسلمانان منعکس کننده تصویر واقعی اسلام در ایالات متحده است.

"ابو پاتل"،بنیانگذار دانشکده بین مذاهب می گوید: افزایش موسسات اسلامی منجر به ایجاد شبکه ای از جوانان مسلمان فعال در آمریکا می شود

کامبیز قانعی بصیری، یکی از مسلمان شیکاگو است که می گوید جوانان مسلمان قصد دارند موسسه ای برای فعالیت های خود ایجاد کنند. قانعی بصیری که نویسنده کتاب " تاریخ اسلام در آمریکا " است معتقد است که حملات یازده سپتامبر نسل جوانان فعال مسلمان را شکل داده است.

جین اسمیت، رییس سابق مدرسه الهیات هاروارد بیان کرد: شیکاگو بستر خوبی برای فعالیت مسلمانان است و موسسات مختلف اسلامی نیز روش های متفاوتی را برای نزدیک تر شدن به دین اسلام ارایه می دهند.

موفقیت سازمان غیر دولتی ایمان وسایر سازمان ها در شیکاگو الهام بخش بسیاری از فعالان مسلمان در سراسر ایالات متحده است تا فعالیت های مشابهی را در شهرهای مختلف از جمله دیترویت، آتلانتا، نیویورک، بالتیمور و واشنگتن انجام دهند.

تلاش فعالان مسلمان در شیکاگو محدود به خدمات اجتماعی نمی شود بلکه تصورات غلط سایر افراد را در مورد دین اسلام از بین می برد.

اخیرا فعالان مسلمان کمپینی را برای اصلاح معنای درست جهاد راه اندازی کرده اند. تحقیقات جدید نشان می دهد که اکثر مردم آمریکا اطلاعات کمی در مورد مسلمانان و عقاید آن ها دارند.

در ایالات متحده بین شش تا هشت میلیون مسلمان زندگی می کنند که  شیکاگو با حدود 400 هزار مسلمان دارای بیشترین جمعیت مسلمان در آمریکا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار