هیچ چیز سرجای خودش نیست/ناصری پاسخ نمی دهد

افتتاحیه بخش رقابتی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی شب گذشته با اعلام عدم پاسخگویی ناصری موسسه صبا در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، سومین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شب گذشته با حضور شاه آبادي معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، عباس میرهاشمی دبیرکل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، مسعود زنده روح کرمانی دبیر هنری این جشنواره، حسن غفاری دبیر عکس این رویداد بین المللی، مهران هوشیار دبیر بخش سفال و سرامیک و جمعی از هنرمندان تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه بخش رقابتی همچنین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به یوم و مبارکی دهه فجر بتواند نقش خود را در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در دنیای امروز تصویر اهمیت فراوانی یافته است و به دلیل این اهمیت تصویر ماشین جنگی هزار سوم است.
شاه آبادي اظهار داشت: برخی به دنبال آن هستند که اندیشه هایی که در سر دارند را در قاب فرهنگی (تصویر) ارائه کنند.
وی گفت: کسانی که نگاه غیر دینی دارند به دنبال آن هستند که به زبان تصویر چشم انداز خودشان را به عنوان رای و نظر ملتها در فضای فرهنگی کشورها قالب کنند.
شاه آبادی گفت: این ماشین دگرگون سازی است که می‌خواهد انسان و عالم را تغییر دهد، بنابراین باید در چنین فضایی باید با دوستی از جنس مقاوتی مقابله کنیم، در حقیقت جنس مقاوتی ما باید از جنس تصویر باشد.
وی گفت: هنرهای تجسمی بالاترین پایگاه برای بیان رای و فرهنگ خود بر جهان است و البته قلمرو هنرهای تجسمی قلمرویی است که می‌تواند پاسخ صحیحی به این هجمه بدهد.

*سفال قدمتی دیرینه دارد
مهران هوشیار، دبیر بخش سفال و سرامیک پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: هنر سنتی سفال دارای قدمتی دیرینه به در ازای تاریخ دارد و به دلیل مرزبندی ها تا حدودی از حیطه خود جدا شده است.
وی تصریح کرد: شاید چون در فضای هنرهای تجسمی با هنری روبرو هستیم که به آن سفال می گوییم هنری کاربردی بوده است و امروز در فضای اجتماعی هیچ چیز سرجای خودش نیست.
وی گفت: امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم جایگاهی برای هنرهای کاربردی ایجاد کنیم.

*استقبال از بخش موضوعی جشنواره تجسمی فجر
حسن غفاری در ادامه این مراسم گفت: عکس زیر شاخه در جشنواره سینما، تئاتر، بوده است اما خوشبختانه در طول ده سال برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر عکس توانسته در مجموعه هنرهای تجسمی نمایش داده شود.
وی گفت: موضوعی شدن این دوره از جشنواره بین المللی با استقبال بیشتری از سوی هنرمندان مواجه شده است.
غفاري گفت: در بخش عکس موضوع شادی در زندگی مشخص شد و  عکاسان در ابتدا بسیار خوشحال شدند که این موضوع را عکاسی می کنند اما بعد از مدتی اعلام کردند که موضوع سخت است.
وی گفت: خوشبختانه عکسهای بسیاری از هنرمندان عکاس با موضوع شادی ارائه و به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است، پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا 13 اسفند در موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران، موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار