مشهد/

مبتکران مشهدی آماده نوروز 92 می شوند

جشنواره شهر آینده از طرح های جدید مبتکران و نوآوران مشهدی حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،سید حسین حسینی با بیان این مطلب گفت: دراین جشنواره قرار است مبتکران و نوآوران و شرکت های دانش بنیان طرح و ایده های خود را در راستای ارتقای مدیریت شهری ارائه دهند و آنها را به مرحله اجرا برسانند.

وی در تبیین اهداف جشنواره«شهرآینده» افزود : مهمترین هدف این جشنواره معرفی مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهایی است که فناوری های نوین در مدیریت آن در حال ظهور است.

وی خاطر نشان کرد : برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت مدیران شهری جهت سفارش محصولات فناورانه در زمینه های مورد نیاز شهرداری، زمینه سازی جهت هدایت و تشکیل تیم های تخصصی توسط جوانان مستعد و مشارکت علمی اساتید حوزه ، دانشگاه و متخصصین مراکز علمی در ستاد شهرآینده، برنامه ریزی جهت اخذ حمایت مدیریت های مختلف شهرداری از شرکت های دانش بنیان و تبدیل ایده های برگزیده به طرح های کاربردی از جمله سایر اهداف جشنواره «شهرآینده» می باشد.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین دغدغه های فرهنگسرای علوم و نجوم از ابتدای فعالیت خود مشارکت علمی جوانان در حوزه های مدیریت شهری بود و در حال حاضر استفاده از فناوری های نوین در عرصه مدیریتی کلانشهرها اهمیت زیادی پیدا کرده است این جشنواره می تواند بهانه خوبی برای افزایش مشارکت علمی شرکت های دانش بنیان و نخبه های شهر در ایجاد دور نمای شهر آرمانی و استفاده از این ظرفیت ها به منظور ارتقای سطح مدیریت شهری باشد.

حسینی گفت: پس از داوری آثار ارسالی توسط تیم متخصص تشکیل شده از مسئولان و نخبگان علمی شهر، به 50 اثر برگزیده از سوی نهادهایی از قبیل معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد،سازمان فرهنگی و تفریحی، گروه مشاوران جوان و مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد اعتباراتی جهت پیاده سازی ایده ها و تبدیل آنها به نمونه طرح های قابل بهره برداری اعطا می شود و در نوروز 92نیز نمایشگاهی از محصولات ساخته شده برگزار می کنیم و آثار مبتکران را در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.

گفتنی است علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ideshahr.ir   مراجعه  و با ارسال آثارخود  تا تاریخ 17بهمن ماه جاری به فرهنگسرای علوم و نجوم واقع در پارک کوهسنگی در جشنواره شهر آینده شرکت کنند./س

 

 

 

برچسب ها: حمایت ، مبتکران ، نوآوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.