امام جمعه بروجرد:

استعمارگران برای تغییر فرهنگ از بانوان شروع می‌کنند

امام جمعه بروجرد، گفت: حیا و عفت از لوازم ایمان است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام "حسن ترابی"، در همایش حجاب و عفاف بروجرد، افزود: حیا و عفت برای انسان یک امر فطری بوده و بانوان ذاتا عفیف هستند و عفت در ذات آنها وجود دارد؛ این امر فطری اگر با موانعی برخورد نکند در جامعه این حیا و عفت تجلی پیدا کرده و جامعه را عفیف می‌کند.

وی اظهارکرد: یکی از ویژگی‌های یک جامعه دیندار حیا و عفت است و هرگاه از جامعه رخت بربندد و عفت لگدکوب شود کم کم دین نیز در آن جامعه از بین می‌رود.

امام جمعه بروجرد، تصریح کرد: از لوازم ایمان حیا و عفت بوده و اولین و بهترین سلاحی که از عفت زن صیانت می‌کند سلاح حجاب است، زن در سنگر این دژ محکم و فولادین می‌تواند گوهر ارزشمند خود را حفاظت و مراقبت کند.

حجت‌الاسلام ترابی ادامه داد: در طول تاریخ استعمارگران به دین، اعتقادات دینی، مذهب به عنوان مهمترین موانع رسیدن به اهداف خود نگاه کرده و آنها همیشه به دنبال تغییر فرهنگ بومی و اسلامی بودند تا سبک زندگی مردم را غربی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما نیز جزء همان کشورهایی بوده که استعمارگران از دیر زمان به دنبال تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی بودند و سعی کرده مردم ما سبک ایرانی اسلامی را کنار گذاشته و به سبک و شیوه غرب زندگی کنند.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه در تغییر و شکل‌دهی فرهنگ جامعه بسیار نقش مهمی را دارند و صلاح و فساد جامعه تا حد زیادی بستگی به صلاح و فساد بانوان آن جامعه دارد.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه بانوان به عنوان مادر و همسر در تربیت نسل آینده نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اضافه کرد: استعمارگران برای تغییر فرهنگ تلاش خود را از قشر بانوان شروع می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز یکی از راه‌های که غرب برای مبارزه با جمهوری اسلامی در پیش گرفته همین بحث ترویج ابتذال و بی بندو باری در بین جوانان به طور عموم و ترویج بی حجابی و برهنگی در میان زنان و دختران ما به طور خصوص است.

امام جمعه بروجرد با تأکید بر اینکه امروز دشمن از این راه تلاش می‌کند نسل جوان و نوجوان را به انحراف بکشاند تا بتواند برجامعه ما سلطه پیدا کند، گفت: این تلاش برای بحث بی حجابی و برهنگی سیاست همیشگی استعمار بوده فقط شیوه کار آنها عوض شده است.

حجت‌الاسلام ترابی افزود: دیروز افرادی همانند رضا خان تلاش کردند تا به زور این تغییر فرهنگی و بی بندوباری را ایجاد کنند و با زور سر نیزه چادر را از سر زنان مسلمان ایرانی برداشتند و با تهدید نوامیس این ملت را به برهنگی کشاندند و به نام آزادی زن شخصیت زن را در هم شکستند و کرامت و ارزش او را تنزل دادند.

وی اظهار کرد: امروز استعمارگران و قدرتهای سلطه‌گر جهانی برای اجرای این طرح استعماری شیوه‌ای نو و جدید در پیش گرفته‌اند، مزدوران پیدا و پنهان دشمن عوامل فریب خورده دشمن برای رواج بی‌حجابی و برهنگی از راه ایجاد جذبه‌های گول زننده و شهوانی سعی در ایجاد انحراف میان نسل جوان بخصوص زنان و دختران مسلمان ما دارد.

امام جمعه بروجرد، تصریح کرد: قدرتهای استعمارگر اسلام را مهمترین مانع بر سر راه رسیدن به اهداف شوم خود می‌دانند و آنها برای اینکه بر کشورهای اسلامی سلطه پیدا کنند و منابع ثروت آنها را به یغما ببرند و ملت‌های آنها را به بردگی بکشانند مهمترین مانع بر سر راه خود را دین می‌دانند.

حجت‌الاسلام ترابی، ادامه داد: دشمنان برای رسیدن به اهداف سلطه‌گرانه خود تلاش می‌کنند تا دین را از سر راه بردارند و برای از بین بردن دین و ایمان مردم به دنبال ترویج بی حیایی و بی عفتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای رسیدن به این مقصود خود با حجاب تحت عنوان اینکه حجاب زن را محدود می‌کند و مانع حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود و نوعی ظلم به زن است، مبارزه می‌کنند.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: مبارزه با حجاب را به عنوان دفاع از حقوق و آزادی زن می‌دانند در حالیکه حجاب برای زنان محدودیت نمی‌آورد بلکه مصونیت بخش است.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: حجاب زنان و دختران را در برابر دزدان حیا و عفت مصونیت می‌بخشد و باعث حفظ شخصیت و کرامت زن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ملت ایران به رهبری امام راحل به زن مسلمان شخصیت و وقار داده و در جایگاه واقعی خود قرار داد، گفت: امروز بانوان محجبه و باتقوایی هستند که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... فعال هستند و حجاب مانع حضور آنها در عرصه‌های مختلف نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.