واژگونی مرگبار اسکانیا در چهارمحال و بختیاری

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از واژگونی مرگبار یک دستگاه اتوبوس مسافربری در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.





به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ رضا سلبی ، در این باره گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا در کیلومتر 50 محور شهرکرد به خوزستان در استان چهارمحال و بختیاری، سبب مرگ سه تن و زخمی‌شدن 10 تن دیگر شد.

وی علت این حادثه که در ساعت 1:45 بامداد روز یکشنبه رخ داد را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده اتوبوس و نیز عدم ایمنی راه‌ها اعلام کرد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت‌نکردن فاصله طولی، رعایت نکردن حق تقدم عبور، انحراف به چپ و ... را در صدر علل بروز حوادث رانندگی در شبانه‌روز گذشته برشمرد.

همچنین هوشیار اسدی، کارشناس کشیک مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری درباره واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا به ایسنا گفت: به فاصله یک روز بعد از واژگونی اتوبوس در محور گندمان، بامداد امروز نیز این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد که درپی آن هشت دستگاه آمبولانس اورژانس 115 از گهرو، شلمزار، بلداجی، دزک- دستگرد، طاقانک، شهرکرد و ناغان به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه برخی از مصدومان که از وضعیت رضایت بخشی برخوردار بودند به درمانگاه شلمزار منتقل و به صورت سرپائی درمان شدند، گفت: مصدومانی هم که به آنان آسیب بیشتری وارد شده بود ابتدا به مرکز بهداشتی درمانی شهر شلمزار منتقل و بعد از انجام تریاژ مجدد به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

محمد ابراهیمی، مسئول حوادث مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری نیز دراین‌باره به ایسنا گفت: به منظور آزادسازی مصدومان از زیر اتوبوس دو دستگاه جرثقیل و یک دستگاه لودر با هماهنگی مرکز مدیریت بحران استانداری در محل حضور یافت و عملیات آزادسازی افراد را انجام دادند که متاسفانه به دلیل شدت جراحات در همان دقایق اولیه حادثه سه تن کشته شدند که تاکنون هویت آنان شناسائی نشده است.

به گفته وی در این حادثه تیم‌های پلیس‌راه استان به منظور حفظ امنیت به همراه دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی و یک اکیپ امداد نجات هلال‌احمر نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: اسکانیا ، واژگونی ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.