مشهد/برای نخستین بار در کشور؛

150هکتار از اراضی ادارات مشهد سبز می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت : برای نخستین بار در کشور 150هکتار از اراضی ادارات مشهد سبز می‌شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سلامی با اشاره به تعامل با ادارات مشهد برای نخستین بار در کشور به منظور کاشت درخت افزود: از ابتدای سال جاری طبق تفاهم‌نامه امضا شده با 39 مدیرکل در ادارات مشهد، 92 قطعه زمین به مساحت یک میلیون و 500 هزار مترمربع برای کاشت 60 هزار اصله درخت شناسایی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون 10 هزار اصله درخت در این اراضی کاشته شده که مابقی آن نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

سلامی در خصوص بازدیدهای صورت گرفته برای انجام این طرح تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار و 530 بازدید کارشناسی برای امکان‌سنجی کاشت درخت انجام شده که از این تعداد بازدید 5661 مکان برای اجرای مناسب طرح ارزیابی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: با انجام این بازدیدهای کارشناسی 12 هزار و 199 اصله درخت و 3240 بوته گیاه کاشته شد.

وی با اشاره به تعداد درختان کاشته شده در مهدهای کودک و مدارس گفت: با انجام 90 بازدید از مدارس و مهدهای کودک مشهد در سال جاری 748 اصله درخت و 380 بوته گیاه در این اماکن کاشته شد.

سلامی ادامه داد: همچنین 6169 بازدید نیز از سوی کارشناسان فضای سبز از منازل مسکونی مشهد انجام شد که طی آن 8337 اصله درخت و 2860 بوته گیاه در منازل مسکونی شهروندان کاشته شد.

وی از ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان در صورت مشارکت در این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: شهروندانی که در طرح کاشت فضای سبز مشارکت داشته باشند مشمول بخشودگی عوارض پسماند در قبوض عوارض و نوسازی می‌شوند/س 

برچسب ها: سرسبزی ، ادارات ، نخستین ، بار ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.