اردبیل/

کیفیت مصالح ساختمانی به استانداردسازی ساخت و سازها می‌انجامد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توجه به کیفیت مصالح ساختمانی به ارتقای استانداردسازی ساختمان‌ها کمک کرده و زمینه یک پویایی واقعی را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میرکمال‌الدین میرجعفریان  در نشست متولیان تولید مصالح ساختمانی و واحدهای پیمانکاری در اردبیل افزود: اگر امروز در دنیا به استانداردسازی در مصالح ساختمانی توجه شده، نتیجه آن ارتقای شاخص‌های کیفی و کمی در این حوزه است.

وی بر استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: با توجه به کیفیت ثابت و بالای شن و ماسه تولید شده از معادن سنگنسبت به مصالح رودخانه‌ای، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور سوق دادن واحدهای تولید کننده شن و ماسه برای استفاده از معادن سنگی، با مساعدت دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این تفاهمنامه مبنی بر تولید و مصرف مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازهاست.

میر جعفریان همچنین گفت: از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خواسته‌ایم تا لیست واحدهای دارای نشان استاندارد را به دستگاه‌های اجرایی اعلام و تخلف بودن استفاده از تولیدات واحدهای فاقد نشان استاندارد را متذکر شود.

معاون استاندار خواستار همکاری مستمر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در برخورد با واحدهای تولید کننده مصالح غیراستاندارد شد.

میرجعفریان در ادامه افزود: چنانچه صاحبان اینگونه واحدها با ارتقای کیفیت مصالح تولیدی خود، مبادرت به اخذ نشان استاندارد ننمایند از پرداخت تسهیلات بانکی به آنان جلوگیری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به ابطال پروانه بهره‌برداری آنان اقدام نماید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.