پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد؛

اجرای بیش از 8 هزار طرح کاربردی در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های اساسی و بزرگی را در جهت طرح‌های کاربردی در زمینه های مختلف علمی برداشته است.

دکتر عمو عابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشگاه تهران به سمت پژوهش و تحقیق
گرایش پیدا کرد و قدم در راه پژوهشهای کاربردی گذاشت، پژوهشهایی که براساس نیاز شناسی کشور انجام می شد.
 
وی افزود: به طور کلی تا سال 1356 هیچ طرح کاربردی در دانشگاه تهران انجام نشده است ولی در طی سالهای اخیر این فعالیت‌ها گسترش پیدا کرده به طوریکه در مجموع بیش از 8 هزار طرح کاربردی را در این سالها قرار داد بسته ایم که از این تعداد 1153 طرح کاربردی فقط متعلق به سال 1390 بوده است.
 
معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه زیر ساختهای مناسبی را برای ایجاد تحول فراهم کرده تصریح کرد: دانشگاههای ما دانشگاههای حکمتی و ارزشی است و ما قابلیت این را داریم که ابوعلی سینا را به دنیا معرفی کنیم.
 
عمر عابدینی بیان داشت: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر شناخته شده است و در این سالها هم زیر ساختهای مناسب را برای پیشبرد علم در جهان ارائه داد. مراکز رشد کانونهای شکوفایی خلاقیت و نوآوری پارک علم و فناوری و پژوهشکده‌ای مختلف و همکاری با شركت هاي  دانش بنیان از جمله این زیر ساختها است.
 
وی گفت: در حال حاضر فعالیتهای  پژوهشي از سطح  فعالیتهای کوچک گذشته و ما قدم در مسیر انجام طرح های ملی گذاشته ایم به طوریکه در حال حاضر 23 طرح بصورت کنسرسیوم با مجموع پردیسهای دانشگاه درحال انجام است و مابه دنبال این هستیم که نقش ملی و جایگاه ویژه دانشگاه را هرچه شایسته تر نشان دهیم.
 
معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به تجاری شدن برخی محصولات و پژوهشهای این دانشگاه اذعان داشت: تولید محصولات فناورانه و نیاز کشور برای تولید ثروت در دانشگاه شکل گرفته و ما ظرفیت این را داریم که با جهشی که در حوزه آموزش عالی در حوزه‌های مختلف علمی داریم زودتر از افق 1404 بتوانیم رتبه علمی خود را به 100 کشور برتر جهان برسانیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار