خودبینی، عاملی برای سقوط در مسیر خودسازی

به عقیده یک کارشناس مذهبی، بسیاری از افراد که در مسیر خودسازی حرکت می کنند به دلیل فراموش کردن جایگاه خود در برابر پروردگار و نظام آفرینش دچار خود بینی می شوند.

محمد امین دریا پیمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ضمن تاکید بر تزکیه و تهذیب نفس از آلودگی ها و پلیدی ها، گفت: با توجه به اینکه اجتماع سالم در گرو سلامت جسمی و روحی تک تک افراد جامعه است، لذا سعادت و رستگاری افراد جامعه در پرتو پیروی از معارف و حقایق الهی امری اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه حسابرسی روزانه به اعمال و نیات امری ضروری است، اظهار کرد: خودسازی متناسب با اشخاص مختلف احتیاج به پذیرش اصل دین ، آگاهی به لزوم پاکی از پلیدی ها و حرکت در مسیر خودسازی ، تفکر درباره ی فلسفه ی خلقت و نظام آفرینش ، توبه و در نهایت انجام واجبات و ترک محرمات دارد.

دریا پیمان با بیان اینکه مهم ترین مسئله در این باب پرهیز از آفات خودسازی است،عنوان کرد: خودبینی ، به عنوان اصلی ترین عامل نابودکننده ی اعمال ، از مهم ترین موانع خودسازی است که منشا آن فراموشی جایگاه انسان و کوچکی آن در برابر پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه برای رویت آثار خودسازی در زندگی شخصی باید به حیطه ی عمل وارد شد، افزود:اساسی ترین و مهم ترین مانع در مسیر خودسازی گناه است که استمرار آن دریچه های معرفتی را به روی چشم و گوش حقیقت بین بشر می بندد.

دریا پیمان در خاتمه اظهار داشت: هرگاه افراد خود را به دلایل تعصبات قومی، زبانی و نژادی و عدم توجه به خودسازی بالاتر از جایگاه واقعی خود ببیند، باعث سقوط در پرتگاه هلاکت می شود./ز

برچسب ها: امری ، حسابرسی ، واجبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار