رئیس سازمان فضایی ایران:

بالاترین نرخ رشد فضایی مختص ایران است

ایران در میان پنج کشوری که به تازگی جزء پیشگامان عرضه فناوری فضایی شده است دارای بالاترین نرخ رشد فضایی است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران در نشست خبری کاوشگر پیشگام گفت: پیروزی در این دستاورد نتیجه کارهای گروهی و یکپارچه سازی فعالان علوم فضایی است که در آن مراکزی همچون سازمان فضایی ایران ، شورای عالی فضایی ، وزارت امورخارجه، وزارت علوم، تحقیقات، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع ، صنعت، معدن و صدا وسیما و حوزه ریاست جمهوری نقش بسزایی را داشته اند.
 
وی پیشرفت ایران در این زمینه را به اندازه ای دانست که در حال حاضر سند بالادستی راهبردی جامع توسعه‌ای هوافضای کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب و به زودی از سوی رئیس جمهور برای توسعه فضایی کشور ابلاغ خواهد شد.
 
***سند جامع توسعه هوافضای کشور به زودی ابلاغ می شود
فاضلی در خصوص این سند عنوان کرد: سند بالادستی راهبردی جامع توسعه‌ای هوافضای کشور هفت سال پیش با همکاری نهاد های ستاد توسعه‌ای هوافضا ، وزارت علوم، پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی  و ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور تدوین شده  و در دستور کار قرار گرفته و به زودی ابلاغ می شود.
 
وی تاکید کرد:اگر آمار کاری سازمان فضایی ایران را با سال گذشته و سال های گذشته را با سال قبل خود مقایسه کنید متوجه رشد چشمگیرعلوم فضایی در کشور خواهید شد به طوری که کشور های بیگانه نیز در این زمینه ایران را بسیار موفق یاد می کنند و براساس گزارش موسسه بین المللی اس سی آی تا سال 2012 ، ده کشور جزء پیشگامان عرضه فناوری فضایی بوده‌اند اما از سال 2012 پنج کشور دیگر که یکی از آنها ایران است به این مجموعه اضافه شده که در میان تمام این کشورها ایران بالاترین نرخ رشد فضایی را به خود اختصاص داده است.
***سخنگوی وزارت امورخارجه  بیشتر نگران  به مخاطره افتادن جان انسان‌های بیگناهی باشند
 
فاضلی  در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره اقدام ایران به اعزام میمون به فضا که بر خلاف قطعنامه‌های  بین‌المللی است اظهار داشت : این قطعنامه مربوط به محموله های سنگین و نظامی است که پروژه ارسال میمون به فضا نه نه تنها محموله سنگینی نیست بلکه جنبه نظامی هم ندار و ما نیز با به ثمر رساندن این پروژه  اصلا قصد افزایش توان نظامی را نداریم و این دستاورد ملی کاملا صلح آمیز است.
وی یاد آور شد: آیا اینان که نسبت به یک حیوان انقدر خود را نگران نشان می دهند در زمان استفاده ناشایست از فناوری ها و بمباران هسته ای هیروشیما و ساخت و آزمایش هزاران بمب هسته که در جنگ ها با استفاده از آنها به کشتار جمعی می پرداختند نیز نگران مردمی که در جنگ کشته شدند بودند؟؟؟؟
 
وی افزود: اتفاقا ما در مورد اعزام میمون به فضا از آمریکایی‌ها ایده گرفتیم و میمونی از نژاد "رزوس" که خود آمریکایی‌ها نیز نخستین بار از همین نژاد میمون برای پرتاب و آزمایش های اولیه استفاده کرده اند استفاده کردیم.
فاضلی تصریح کرد: تاکنون تلاش کرده ایم تا همه ملاحظات اخلاقی را در مورد حیوان رعایت کنیم تمام تست‌های انطباق و تعمیم موجود زنده به انسان مورد برررسیو تحقیق قرار گرفته و امید واریم تا پایان این پروژه همچنان به چنین موفقیت هایی دستیابیم.
برچسب ها: هوا فضا ، فناوری ، دستاورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.