داوطلبان کنکور؛

باید دلیل کند تست زدن و راهکار صحیح آن را بدانند

بررسی دلیل کند تست زدن داوطلبان کنکور و دریافت راهکار یکی از مهمترین تکنیک‌های تست زنی به شمار می‌آید.

مهدی نکویی، کارشناس آموزشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در ادامه بیان تکنیک‌های تست زنی در کنکور داوطلبان باید دقت زیادی در تست زدن داشته باشند و اگر برخی از افراد به دلیل کندی عمل نه به خاطر فقدان تمرکز وقت را از دست می‌دهند باید بیشتر تمرين کرده و سرعت خود را افزایش دهند.  
 
وی افزود: بهتر است داوطلبان کنکور در ابتدا علت کندی عمل خود را تشخیص و برای افزایش سرعت عمل می‌توانند زمانی را برای انجام کارهای خود به ویژه تست زدن اختصاص دهند و به همین ترتیب تعداد تست‌هایی را که در فاصله زمانی مشخص می‌زنند را افزایش دهند.  
 
*اولین حدس شما در دریافت پاسخ صحیح است  
داوطلبان کنکور، وسواس زیاد در هنگام پاسخ به گزینه خرج ندهند اولین حدس شما صحیح است.

وي گفت: داطلبان کنکور در هنگام تست زدن به آخر سوالات توجه داشته باشند چرا که اکثر اشتباهات در هنگام تست زدن مربوط به افعال جمله است.  
 
وی افزود: به دلیل شباهت گزینه‌ها در آزمون‌های چهار گزینه‌ای داوطلب معمولا با خواندن اولین گزینه آن را صحیح می‌داند و این اشتباه است چرا که داوطلبان باید دقیقا 4 گزینه را خوانده و با مقایسه گزینه صحیح را انتخاب کنند.  
 
نکویی تصریح کرد: در موقع حدس زدن معمولا اولین حدس داوطلب صحیح است بنابراین داوطلبان وسواس زیاد در هنگام پاسخ خرج نکنند مگر در مواقعی که مطمئن هستند آن هم باید پاسخ‌های غلط را کنار گذاشته تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح افرایش یابد./ح

برچسب ها: کنکور ، تست ، تکنیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار