دولت حماس اعلام كرده كه قصد دارد تا برنامه آموزش زبان "عبري" در مدارس نوار غزه را در جهت تقويت شناخت فلسطينيان از "دشمن" شان گسترش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، "سميه النخاله" يكي از مقامات ارشد آموزشي دولت حماس در نوار غزه با اعلام اين خبر به خبرگزاري رويترز خاطر نشان ساخته است كه "دشمن شناسي" يكي از اصولي است كه پيامبر اسلام (ص) نيز به مسلمانان توصيه فرموده اند. وي همچنين افزوده است "گسترش آموزش زبان عبري در مدارس به خواست خود دانش آموزان فلسطيني انجام شده است، آنان يم خواهند زبان دشمن را بشناسند تا از طريق آن در مقابل نيرنگ ها و دشمني هاي خصم آمادگي و آگاهي لازم را داشته باشند." هم اكنون آموزش زبان عبري در نوار غزه تنها به دانش آموزان مقطع نهم محدود مي شود اما اين مقام دولت حماس وعده داده كه آموزش زبان دشمن به مقاطع بالاتر نيز در دستور كار جنبش حماس قرار دارد.
دولت حماس در حالي تصميم به گسترش اين برنامه گرفته است كه در فاصله جنگ 8 روزه با رژيم صهيونيستي نيز بطور موفقيت آميزي از طريق شبكه راديويي و تلويزيوني در پيام هايي به زبان عبري سردمداران رژيم صهيونيستي را تهديد به نابودي نمود. همچنين گردان هاي "عزالدين قسام" شاخه نظامي جنبش حماس نيز پيش از اين پيام هايي را به زبان عبري بر روي يكي از شبكه هاي اجتماعي قرار داده بودند. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار