استفاده مسجد بلژیکی از شبکه‌های اجتماعی برای کمک به بی‌خانمان‌ها

مسلمانان و ساير شهروندان بلژيكی می ‌توانند مواد غذايی فاسدنشدنی خود را از قبيل ميوه، سبزيجات، كنسرو و غيره در اختيار مسجد بگذارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دیگر کشوری در اروپا وجود ندارد که مسلمانان در آن گروهی تاثیرگذار و قابل توجه نباشند و این افراد در قلب قاره سبز توانسته اند جمعیتی میلیونی را در اختیار داشته باشند که در قالب موسسات و گروههای مختلف به نشر فرهنگ عالی کاملترین دین الهی بپردازند.

بلژیک یکی از این کشورهاست که مسلمانان ساکن این کشور اقدامات زیادی برای آشنایی مردم غیرمسلمان با این دین انجام داده اند و توزيع غذا و همدردی با بی ‌خانمانان به ياری آنان می‌ شتابند.

مسجد "الموحدين" واقع در شهر ليژ بلژيك مطابق سال های گذشته، با توزيع غذا و رفتن در ميان افراد مستمند و بی‌ سرپناه اين شهر، به ياری و همدردی با آنان می ‌شتابد. اين مسجد با راه انداختن فراخوانی در شبکه های اجتماعی، هدف از اين كار خود را نه تنها رساندن مواد غذايی به افراد فقير و درمانده و پشتيبانی مالی از آنان، كه حمايت روحی و عاطفی از اين افراد اعلام كرده و از تمام شهروندان بلژيك دعوت كرده است در اين اقدام خداپسندانه شريك شوند.

به اين ترتيب مسلمانان و ساير شهروندان بلژيكی می ‌توانند مواد غذايی فاسدنشدنی خود را از قبيل ميوه، سبزيجات، كنسرو و غيره در اختيار مسجد بگذارند و از اين طريق به همنوعان مستمند خود در فصل سرما ياری رسانند؛ اقدامی که با استقبال خوب شهروندان و مسئولان شهری این منطقه مواجه شده است.

سال گذشته نيز مسئولان اين مسجد توانسته بودند اقدام مشابهی را برای كمك به افراد بی ‌خانمان در شهر انجام داده و 2 هفته متوالی در خيابان ‌های اين شهر به توزيع غذا بپردازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار