مازندران /

تعیین تکلیف تولیت امامزاده هاشم آمل

سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از تعیین تکلیف تولیت امامزاده هاشم آمل به زودی خبر داد.

حجت الاسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران در خصوص مراحل تعیین تکلیف و واگذاری آستانه مبارکه امامزاده هاشم (ع) به مازندران و یا استان تهران گفت : تصمیم گیری در خصوص این امامزاده گرفته شده وخبر آن بزودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس اسناد موجود و گفته های مسئولان آمل و ورثه های مرحوم توکلی مالک، مساحت کلی محوطه و حریم مجموعه بقعه ناصرالحق آمل حدود 86هزار متر مربع بوده که حدود هفت هزار و900 متر مربوط به مکان فعلی بقعه، 45 هزار متر مربع در ضلع شرقی در اختیار ورثه ها و بخشی دراختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اقدام این سازمان برای ساماندهی و بازسازی بقعه تاریخی ناصرالحق معروف به اطروش در آمل که محل زیارت شیعیان چهار امامیه در جهان به ویژه کشور یمن بوده، خبر داد.

محمدی تصریح کرد : ساماندهی و بازسازی بقعه تاریخی ناصرالحق آمل توسط دو اداره کل اوقاف و امورخیریه و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران اجرا می شود..

بقعه متبرکه ناصرالحق آمل توسط سید علی مرعشی حاکم مازندران بنا شده و محل دفن حسن بن علی ناصر الکبیر معروف به اطروش بنیانگذار حکومت علویان درمنطقه شمال ایران بوده که در سال 305هجری قمری وفات نموده و در محله پایین بازار و شکل گیری نخست شهر آمل واقع است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.