مشهد/با حضور وزیر امور اقتصاد؛

10 پروژه با حجم مالي 1140 ميليون يورو

وزير امور اقتصاد و دارايي؛آغاز عمليات اجرايي و امضاي توافقنامه 10 پروژه با حجم مالي 1140 ميليون يورو را در مشهد كليد زد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،شمس الدين حسيني در مراسم افتتاحيه طرح ساختمان سد مخزني بار نيشابور و 9 طرح ديگر  عنوان كرد: امروز اين 10 پروژه كه در شمال، جنوب، ‌شرق و غرب كشور واقع است با مشاركت دو بانك توسعه و تجارت اكو و توسعه اسلامي افتتاح، عمليات اجرايي آن آغاز و يا توافقنامه آنها امضا مي‌شود.

وي از اجراي پروژه‌هاي مشترك با كشورهاي همسايه در ماه‌هاي آتي خبر داد و اعلام كرد: پروژه راه‌آهن تركمنستان هم يكي از اين پروژه‌هاي مشترك است.

حسيني با بيان اينكه يكي از وظايف و تلاش‌هاي وزارت ما جذب و جلب منابع مالي خارجي براي اجراي پروژه‌هاي زيربنايي و فعاليت‌هاي اقتصادي و مالي است، خاطر نشان كرد: نگرش ما به همه موسسات مالي در دنيا است اما تاكيد بيشتر ما بر نهادهايي است كه خودمان موسس و سهامدار آن هستيم.

 

وزير اقتصاد و دارايي در ادامه به 25 سال عضويت ايران در بانك توسعه اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: با وجود عضويت بي‌هنگام ما در اين بانك، به سرعت توانستيم يكي از بزرگترين سهامداران آن يعني سومين سهامدار اين بانك شويم.

حسيني ادامه داد: ما بيشترين همكاري را در بانك توسعه اسلامي در راستاي جلب منابع در حوزه‌هاي زيربنايي براي اجراي پروژه‌ها داريم و از اين نظر در رتبه اول قرار گرفته‌ايم.

وي با عنوان اينكه ايران كشوري مستعد با ظرفيت‌هاي فراوان در حوزه‌هاي زيربنايي است و فرصت‌هاي زيادي براي جذب منابع دارد، تصريح كرد: همكاران ما در وزارت نيرو، ‌شركت‌هاي آب و برق منطقه‌اي كه نهادهاي دانش پايه‌اي هستند فعاليت‌هاي بسياري مي‌كنند و قدر و شيوه ارتباط با نهادهاي بين‌المللي را به خوبي مي‌دانند./س

 

 

برچسب ها: مشهد ، پروژه ، بهره ، برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.