رئیس جمهور:

مولانا متعلق به همه انسانهاست

رئیس جمهور با بیان اینکه مولانا متعلق به همه انسانهاست گفت: اینکه می گویند مولانا اهل کجاست؟ اهل ایران، افغانستان، روم، افریقا یا آمریکاست، هر جا انسان است مولانا متعلق به او و برای اوست.

به گزاش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در همایش دیدار شمس و مولانا گفت: انسان‌هایی که اوج می گیرند همه با مولانا احساس آشنایی می کنند.


وی با بیان اینکه داستانهای مولانا با همه صحبت می کند و به همه تعلق دارد گفت: این بخاطر عظمت این انسان است که اوج گرفته است.

احمدی نژاد گفت: مولوی به سبب عشق به زیبایی مطلق و جلوه زیبایی مطلق یعنی پیامبر (ص) و آل پیامبر (ص) از زمین کند و به اوج رسید و خود مظهر زیبایی و انسانیت شد.

وی ادامه داد: در معارف مولوی همه چیز از توحید تا معاد انسان خاکی و انسان آسمانی، فلسفه و عرفان، حکایت و اخلاق به نوعی تاریخ هم وجود دارد.

رئیس جمهور به سه محور عقل، عشق و محبت و ضرورت تبعیت انسان کامل به عنوان سه محور از معارف مولوی پرداخت و به تشریح این محورها پرداخت.

 احمدی نژاد با اشاره به اشعاری از مولوی، که عقل را زیربنای عالم هستی معرفی می کند، افزود: مولوی معتقد است دل انسان آئینه خداست و اگر کسی در دل خود نوری نمی بیند به خاطر این است که غبارها را پاک نکرده است.


وی گفت: انسان وقتی نورانی شد از مرز زمان و مکان عبور می کند.


رئیس جمهور گفت: مولوی معتقد است انسان نیازمند راهنماست، و ولی مطلق همه انسانها را از اسارتها آزاد می کند.


 احمدی نژاد خاطر نشان کرد: باید درپی انسان کامل باشیم تا به کمال مطلق دسترسی پیدا کنیم.

وی در پایان سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد سال آینده همایش شمس و مولانا در شهر خوی (مدفن شمس تبریزی) برگزار شود.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: ایران ، مولانا ، شمس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار