رئیس مرکز ادراه کنترل ایدز وزارت بهداشت خبر داد:

توزیع کیت تشخیص فوری ایدز در مراکز درمانی

چهار تا پنج کیت تشخیص فوری ایدز که مورد تايید وزارت بهداشت است در مراکز درمانی دولتی و خصوصی توزیع شده است.

دکتر عباس صداقت رئیس ادراه کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از برنامه های ادراه کنترل ایدز وزارت بهداشت افزایش بستری گروههای آسیب پذیر به آزمایش HIV است که در این میان بحث کیت های تشخیص زود رس HIV رایج شده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از کیت های تشخیصی زود رس استاندارد نیستند و نتایج درستی را نشان نمی دهند ؛ادراه کنترل ایدز وزارت بهداشت برای مقابله با این موضوع با همکاری آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت کیت های استانداردی که مربوط به 4 تا 5 برند هستند را تحت نظارت معاونت بهداشتی و درمانگاه ها در مراکز دولتی و خصوص و مراکز مشاوره بیماری های رفتاری قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر طبق پروتکل رفتارهای پر خطر، فردی در معرض رفتار پر خطری قرار گیرد و نتواند با مراجعه به این مراکز توسط این کیت های استاندارد در عرض چند دقیقه توسط پرسنل آموزش دیده از آلوده شدن یا نشدن خود به HIV مطلع شود.

صداقت با تاکید براین که مثبت بودن این آزمایش به معنای آلودگی قطعی فرد نیست اظهار داشت: فرد باید برای آزمایش های تکمیلی به مراکز درمانی و مراکز رفتارهای پرخطر مواجه کند.

وی خاطر نشان کرد: فاز اول این برنامه از اول سال به مدت 6 ماه در 8 استان شروع شد در حال حاضر فاز دوم آن نیز مراحل پایانی خود را می گذراند که در نهایت دستورالعمل نهایی این برنامه نا آخر سال تدوین و به کل کشور ابلاغ می شود.

صداقت یاد آور شد: هزینه آزمایش تشخیص زود هنگام ایدز با کیت های تشخیص در مراکز دولتی رایگان و در مراکز خصوص حدود 8 هزار تومان می باشد./ع2
برچسب ها: کیت ، ایدز ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.