عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

باید برای فرسودگی بیمارستان ها چاره ای اندیشید

فرسودگی علاوه بر اینکه از نظر امنیت جانی می تواند در حوادثی نظیر زلزله جان بیماران را به خطر بیندازد، در مسائل روحی و روانی نیز می تواند، روند سلامتی بیماران را با موانع جدی روبرو سازد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب­ دا ؛شهلا میرگلو بیات در مورد لزوم بهسازی فضاهای بیمارستانی تصریح کرد: فضای درونی و نوع تجهیزات بکار گرفته شده سخت افزاری در بیمارستان ها، بسیار می تواند در روحیه و روند بهبود بیماری، تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه، در علم پزشکی ایجاد فضایی آرام و مناسب در طول دوره درمان بیماری، می تواند در تسریع روندبهبودی بیمار تأثیر مستقیم داشته باشد بطوری که در اکثر کشورهای توسعه یافته، ترسیم فضای پاک و پر نشاط برای محیط های بیمارستانی یک مقوله جدی در ساخت بیمارستان ها، تلقی می شود.

وی ضمن بیان فرسودگی بخشی از بیمارستان های کشور، افزود: فرسودگی علاوه بر اینکه از نظر امنیت جانی می تواند در حوادثی نظیر زلزله جان بیماران را به خطر بیندازد، در مسائل روحی و روانی نیز می تواند روند سلامتی بیماران را با موانع جدی روبرو سازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در برخی بیمارستان ها که قدمتشان به بیش از ۵۰سال می رسد، شرایط فیزیکی بیمارستان این احساس را در مردم ایجاد می‌کند که از نظر بهداشتی رسیدگی خوبی در آن بخش‌ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: جا دارد با هم افزایی همه دستگاه های مرتبط، مشکلات فرسودگی بیمارستان ها برطرف شده و این مکان ها مورد نوسازی یا بهسازی قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد تلاش‌های مجلس برای کمک به بهسازی و نوسازی بیمارستان های کشور گفت: هر چند سیاست های تصویب بودجه سال آینده با توجه به مشکلات اقتصادی و مباحث مربوط به تحریم ها سیاستی انقباضی است اما جای امیدواری دارد با اهتمام ویژه نمایندگان خانه ملت این نقیصه برطرف شود./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار