در حیاط خلوت دولت چه گذشت

بهمني: می‌خواهند به ما پس گردنی بزنند /الهام:بحث کانديداتوري‌ام از بن نادرست است

جلسه هیئت دولت امروز به ریاست احمدی نژاد برگزار شد که درپایان با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگارن جلسه امروز هیئت دولت برعکس جلسات قبلی شلوغ تر بود و وزاری بیشتری در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

*بهمنی متخلف نیست

میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در امور قانون اساسی در جمع خبرنگاران از لغو قطعی حکم انفصال از خدمت رئیس کل بانک مرکزی از سوی دیوان محاسبات خبر داد.

وی افزود: آقای بهمنی تخلفی مرتکب نشده  و تنها مابه‌التفاوت قیمت ارز را به خزانه برگردانده است که آن هم با مصوبه دولت بوده است.

*مصر گزینه مذاکرات ایران و 1+۵

صالحی وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره زمان مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: هنوز زمان و مکان این مذاکرات قطعی نشده و رایزنی‌ها در این باره بین آقای جلیلی و خانم اشتون در جریان است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: خیلی از کشورها همچون مصر، متقاضی میزبانی این مذاکرات هستند و اگر رایزنی‌ها در این باره به نتیجه نرسید گزینه‌های دیگر را بررسی خواهیم کرد

صالحی در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود به دلیل کندی مذاکرات ایران و 1+5 ممکن است این مذاکرات تعلیق بیافتد، اظهار داشت: بهتر است در ارتباط با مذاکرات ایران و 1+5 از یک جا اظهار نظر شود در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

وی افزود: مسئولیت مذاکرات ایران و 1+5 بر عهده آقای جلیلی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است و بهتر است اظهار‌نظر در این باره از طرف آنها صورت بگیرد.

*می خواهند به ما پس گردنی بزنند/ حساب ما پاک است

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تحقیق و تفحص کاملا استقبال می‌کنیم چون قبل از حسابرسی دیگران عملکرد خود را محاسبه کردیم.

وی افزود: عملکرد ما در 5 سال گذشته شفاف و بهترین عملکرد در طول تاریخ بوده اما در شرایطی که جبهه‌ای در برابر ما گشوده شده و شمشیر در دست دارند و می‌خواهند به ما پس گردنی بزنند، طرح تحقیق و تفحص بی‌انصافی است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی قیمت ارز را 500 تومان افزایش داد، اظهار داشت: کمیسیون اصل نود 6 ماه عملکرد ما را بررسی کرد و الان هم کمیسیون‌های تخصص مجلس می‌توانستند بدون سروصدا عملکرد ما را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: پشت تحقیق و تفحص جنگلی است که اگر روزنه‌ای باز شود آن را خواهید دید و نهادهای نظارتی حتما باید به موضوع ورود کند»

*کاندایدا انتخابات نمی شوم / دولت حزب نیست

سخنگوی دولت از پایان یافتن جلسات مشترک دولت و مجلس در هفته آینده و رسیدن به جمع‌بندی نهایی بر اساس منویات رهبر انقلاب خبر داد.

الهام گفت: در جلسات مشترک بین دولت و مجلس بحث‌ها بیشتر بر سر هدفمندی است،این بحث‌ها سنگین است و زمان و انرژی زیادی می‌گیرد اما تلاش ما بر این مسئله استوار است که هرچه زودتر به یک تفاهم برسیم حتما به تفاهم خواهیم رسید.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در خصوص هدفمندی چه مباحثاتی صورت گرفته گفت: بیشتر بحث بر سر این است که مشکلاتی را که برای مردم به وجود آمده جبران کنیم اما هیچ عدد و رقمی در این جلسات تصویب نشده است،صحبت‌هایی که در بیرون به عنوان عدد و رقم کمک‌ها بیان می‌شود کارشناسی نیست.

الهام گفت: در بحث بودجه نیز کارهای خوبی در حال انجام شدن است. بودجه و هدفمندی به هم مرتبط است و تلاش این است که در بحث بودجه حتما با مجلس به تفاهم برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار برخی از اخبار درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اين حرف از بن نادرست است بعضي‌ها فکر مي‌کنند دولت حزب است و مسائل حزبي در آن مطرح است،اصلا ايتطور نيست.

*پخش فیلم‌های دهه فجر در 11 استان کشور

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از نمایش همزمان فیلم جشنواره فجر همزمان در تهران و ده استان دیگر کشور خبر داد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهدا درجه یک به هنرمندان گفت: مطابق این مصوبه به آقایان محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و خانم ژاله علو نشان درجه یک فرهنگ و هنراهدا خواهد شد

وی در مورد انتخاب فیلم های جشنواره فجر توسط داوران اظهار داشت: داوران این جشنواره انتخاب های قابل قبولی از فیلم ها برای شرکت در جشنواره داشته‌اند و این فیلم ها در ده استان کشور و تهران به نمایش در خواهند آمد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حاشیه ، هیئت ، دولت ، تذکر ، پس ، گردنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار