آقامحمدي در نطق ميان‌دستور:

مبادا پابرهنگان دیروز به اشراف امروز تبدیل شویم

نماينده مردم خرم‌آباد با بيان اينكه نباید مدير بودن و داشتن مقام در کشور ما را به جرگه اشراف کشانده و از حمایت پابرهنگان بازدارد، گفت: نباید قانون را به خود بی‌اعتماد کنیم مگر غیر از این بود که قبل از انقلاب ما هیچ نداشتیم و هنگام ورود به عرصه فعالیت انقلاب تنها با یک شلوار و پیراهن وارد شدیم و امروز به واسطه این انقلاب به حاکم، وزیر و مدیر تبدیل شده‌ایم؟

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ابراهیم آقامحمدی نماينده خرم‌آباد در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس در نطق میان‌دستور خود با ذکر دوران پيروزي انقلاب اسلامی گفت: باید همواره از گذشته عبرت گرفته و زندگی خود را با آرمان‌های انقلاب محک بزنیم.
 
وي با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل تلاش صف‌شکنان بوده، افزود: امروز ما وارث آنان بوده و باید به هوش باشیم تا غفلت موجب پشیمانی نشود.

آقامحمدي تصریح کرد: نباید مدير بودن و داشتن مقام در کشور ما را به جرگه اشراف کشانده و از حمایت پابرهنگان بازدارد نباید با قانون را به خود بی‌اعتماد کنیم مگر غیر از این بود که قبل از انقلاب ما هیچ نداشتیم و هنگام ورود به عرصه فعالیت انقلاب تنها با یک شلوار و پیراهن وارد شدیم و امروز به واسطه این انقلاب به حاکم، وزیر و مدیر تبدیل شده‌ایم.

نماینده مردم در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به استان لرستان افزود: لرستان از زخم بی‌توجهي در سطوح عالی اجرایی کشور و رخوت و بی‌برنامه‌ بودن دست‌اندرکاران در طی سالیان متمادی رنج می‌برد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جوانان استان لرستان از رنج،فقر و بیکاری آواره‌اند رسیدگی به جوانان آواره استان لرستان که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند کمتر از کمک به زلزله‌زدگان نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه رشد جمعیت در استان لرستان به علت کمبودهای مختلف کاهش یافته است، اظهار داشت: براساس سرشماری سال 90 رشد جمعیت در لرستان 4 درصد بوده که این مقدار کم به علت مهاجرت ساکنان و بیکاری است و همین طور در سرشماری سال 85 ، 10 درصد جمعیت از استان مهاجرت کردند.

 آقامحمدی ادامه داد:‌ با وجود غنای بالای استان لرستان از منابع طبیعی اما این استان همچنان در فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند که جای تاسف بسیار است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان لرستان ۲.۵ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود، تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته به لرستان ۱.۴ درصد کل کشور است. چرا باید تبعیض بین استان‌ها در تخصیص اعتبارات صورت بگیرد؟

نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در یکی از استان‌های همجوار استان لرستان ۱۷۰۰ کارخانه وجود دارد، گفت: متاسفانه واحدهای صنعتی و کارخانجات این استان به علت مشکلات مالی تعطیل شده است آیا ما جزو این مملکت نیستیم؟ یا قرار است به‌عنوان نمونه عقب‌ماندگی کشور برای آیندگان دست‌نخورده باقی بمانیم؟

وی گفت: کشت و صنعت لرستان با آنکه جزو مصوبات سفر دوم دولت بوده همچنان تعطیل است و تعجب اینجاست که دستور رئیس جمهور هم هیچ مجری‌ در این استان داشته است.

آقا محمدی تصریح کرد: اولویت اول آب لرستان باید برای کشاورزی در منطقه باشد اما در پشت سدها برای مصرف کلانشهرها ذخیره می‌شود و وزارت نیرو به کشاورزان اجازه برداشت آب را نمی‌دهد در استان‌های همجوار این استان 1700 کارخانه در حال فعالیت است که قریب به اتفاق آن‌ها 70 تا 100 درصد فعال هستند اما تنها 5 واحد تولیدی در لرستان فعال بودند که این اواخر به دلیل شرایط اقتصادی موجود تعطیل شدند.
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب رئیس‌جمهور مگر خودتان در سخنرانی‌هایی که در سفرهای استانی به این منطقه انجام ‌دادید نگفتید دره‌های عقب‌ماندگی لرستان با بودجه‌های قاشقی پر نمی‌شود؟ اما مجریان شما نه تنها به اوامر شما در رابطه با این منطقه عمل نکردند بلکه به جای بازخواست جایزه گرفتند.
 
آقامحمدی یادآور شد: ما خواهان نگاه برابر در تخصیص اعتبارات استانی بوده و تعریف و تمجیدهای دلخوش‌کن باری از مشکلات استانی را کاهش نخواهد داد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار