مشهد/مدیرعامل شرکت صنایع برق و آب:

برای مقابله با تحریم‌ها باید چالش‌ها را بررسی کرد

مدیرعامل شرکت صنایع برق و آب گفت: برای مقابله با تحریم‌ها باید چالش‌های پیش روی صنعت برق را بررسی و واکاوی کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علیرضا خجسته در دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی اظهار کرد: حس روند پیشرفت صنعت برق به عنوان زیربنای صنایع کشور از دلایل برگزاری این همایش است.

مدیرعامل شرکت صنایع برق و آب افزود: موضوع کمبود منابع و روش‌های نوین مالی سبب شد تا امسال همایش را با عنوان فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شود.

خجسته خاطرنشان کرد: در حالی که صنعت برق در راستای اصل 44در حال واگذاری است و صادرات برق در ماده 133 قانون پنجم انجام می‌شود باید چالش‌های صنعت برق را بررسی و واکاوی کرد.

وی یادآور شد: تاکنون 10‌ها قطعنامه از سوی سازمان ملل و کشورهای اروپایی بر علیه کشور صادر شده تا به اقتصاد کشور ضربه وارد شود اما در این راستا اصلاح قانون زیادی انجام نشده است.

رئیس هیئت مدیره گروه مهمام شرق تأکید کرد: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها واکاوی مسائل حوزه صنعت است.

خجسته خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز در چند ماه اخیر در کشور روی صنعت برق تأثیر گذاشته که باید این اثرپذیری بررسی شود بنابراین در همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی میزگردهایی با همین مضمون برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: روش‌های تأمین مالی تغییر کرده و فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قطعا روی تأمین مالی اثر می‌گذارد بنابراین باید موضوع تأمین مالی با شیوه‌ها و آئین‌نامه‌های جدید نهادینه شود. تأمین مالی تنها از طریق اخذ وام از بانک‌ها انجام نمی‌شود و بورس انرژی می‌تواند در این راستا کمک فراوانی کند.

خجسته خاطرنشان کرد: در این همایش قوانین و دستور‌العمل‌هایی که توسط مجلس و دولت تأمین می‌شود بررسی شود تا بتوان راه صنعت برق را به خوبی و قوی ادامه داد./س

یوسف زاده

برچسب ها: مقابله ، تحریم ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.