فارس/

ساخت خانه با مهندسی ایرانی در عراق

مهندسان استان فارس برای ساخت 5200 واحد مسکونی به ارزش 725 میلیون دلار راهی عراق شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رئیس هیات مدیره تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی فارس گفت: قرارداد ساخت این واحدهای مسکونی در دو طرح 1000 و 4200 واحدی منعقد شده است.

سید مرتضی سیف زاده افزود: کارگاه ساخت 1000 واحدی در عراق تجهیز و مراحل ساخت آن تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مبلغ قرار داد ساخت هزار واحد مسکونی 75 میلیون دلار است و به صورت رسمی نخستین تجربه مهندسان استان فارس در زمینه ساخت واحدهای مسکونی در کشوری دیگر محسوب می شود.

سیف زاده خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی مصرفی در این طرح کاملا ایرانی است و 300 نیروی متخصص ایرانی با تحصیلات کاردانی و بالاتر در کشور عراق مشغول به کار شده اند.

رئیس هیات مدیره تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی فارس اظهار داشت: پیمانکار این طرح قرارداد دیگری به ارزش 650 میلیون دلار برای ساخت 4200 واحد مسکونی در اطراف بغداد و کاظمین منعقد کرده است.

وی عمان، گرجستان، نایروبی و کنیا را مقصدهای بعدی مسکن سازان فارس یاد کرد و گفت: این امر در گرو حمایت دستگاه های دولتی از صادرکنندگان است.

سیف زاده سود ساخت خانه در سایر کشورها را چشمگیر دانست و از شرکت های فعال در این زمینه برای ساخت واحدهای مسکونی در دیگر کشورها دعوت کرد.

به گفته سیف زاده مهمترین مشکلات صادرات خدمات فنی و مهندسی، متمرکز بودن مراحل صدور مجوز برای صادرات خدمات در تهران دانست و گفت: کمیته ای با نام کمیته ماده 19 مرجع صدور مجوز صادرات خدمات فنی و مهندسی است که دفتر این کمیته در تهران مستقر است و صادرکنندگان باید پروسه ای طولانی و خسته کننده را در تهران برای دریافت مجوز صادرات طی کنند./س

برچسب ها: خانه ، ساخت ، عراق ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.