معاون اول دستگاه قضا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارشي از تخلفات انتخاباتي به قوه قضاييه ارائه نشده است

معاون اول قوه قضاييه گفت: قوه قضاييه در راستاي پيشگيري و مقابله با جرايم انتخاباتي وظايفي را بر عهده دارد و تا کنون هيچ گزارشي از تخلفات انتخاباتي ارائه نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم رئيسي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره "جرايم انتخاباتي" اظهار داشت: قانون وظايف همه دستگاه‌ها را در خصوص انتخابات مشخص کرده و بر همين اساس قوه قضاييه نيز وظايفي بر عهده دارد.

معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: تا کنون جلساتي درباره بررسي اين جرايم، تشکيل شده که به تخلفات رسيدگي شود و وظايف تعيين شده را به زودي در سراسر  کشور عملياتي خواهيم کرد.

وي تصريح كرد: در راستاي انجام اين وظيفه همکاري‌هاي لازم را با دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي خواهيم داشت.

معاون اول قوه قضاييه در مورد تخلفات انتخاباتي، افزود: تا کنون هيچ گزارشي از تخلفات انتخاباتي به قوه قضاييه ارائه نشده است.

وي همچنين درباره حکم سعيد مرتضوي و راهکار جديد دولت درباره آن تصريح کرد: ديوان عدالت اداري راي خود را در اين خصوص صادر کرده است.

معاون اول قوه قضاييه با تاکيد بر تامين نيروي انساني در قوه قضاييه، اظهارداشت: بايد زمينه‌هاي لازم براي جذب ساليانه 800 قاضي در قوه قضاييه فراهم شود و از بخش‌هاي بودجه‌اي کشور مي‌خواهم بودجه قضايي را به قدر کافي تامين کنند تا ما بتوانيم نيروي انساني مورد نياز را جذب کنيم.

حجت‌الاسلام رئيسي با بيان اينکه امروز در دادگستري‌ها به نيروي انساني نياز داريم، خاطرنشان كرد: بايد پس از گذشت سي سال از نظام جمهوري اسلامي قضات جوان در عرصه قضا وارد شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تخلفات ، انتخاباتی ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار