7 روز مانده تا جشنواره سی و یکم فیلم فجر؛

امین حیایی پس از بازی در 40 فیلم سینمایی دستمزد خود را گرفت+تصاوير

امین حیایی پس از بازی در 40 فیلم سینمایی و در اولین همکاری خود با رسول صدرعاملی در سال 1386 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، امین حیایی بازیگر 42 ساله سینمای ایران است و امسال در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور ندارد.
این بازیگر 42 ساله سینما در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.
او در سال 1370 بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

در سال 1370 درفیلم سینمایی "دو همسفر" به کارگردانی اصغر هاشمی پا به سینما گذاشت و در اولین حضور سینمایی خود را به سینما معرفی کرد.
خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم های سینمایی بازی کند، حیایی در اولين نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم "سیب سرخ حوا" در سال 1378 چندان موفق نبود.





او از سال 70 تا 80 در فیلم هایی چون "دو روی سکه"، "پرتگاه"، "گاهی"، "گارد ویژه"، "هتل کارتون"، "بادام های تلخ"، "سیب سرخ حوا"، "دست های آلوده"، "تکیه بر باد" به کارگردانی داریوش فرهنگ، "علف های هرز" و "مونس" به ایفای نقش پرداخت و زمان بسیاری را سپری کرد تا خود را به جامعه هنری معرفی کند.
از سال 80 به بعد او در هر سال در چندین پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.
حیایی در سال 1381 رکوردار بوده شش فیلم با بازی او در سال 81 در سینماهای تهران به روی پرده رفت "مانی و ندا"، "مونس"، "اثیری"، "رز زرد" و "بوی بهشت" او تا به حال در 3 فیلم هتل کارتون، دست های آلوده و مزاحم از ساخته های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته است.
این بازیگر در فیلم سینمایی "شارلاتان" در سال 1383 به کارگردانی آرش معیریان به ایفای نقش پرداخت این فیلم در 12 خرداد 1384 اکران شد و سومین فیلم پرفروش سال در آن سال شد حیایی در سال 83 برای اولین بار با  تهمینه میلانی همکاری داشت و در فیلم سینمایی "زن زیادی" به بیست و سومین جشنواره فیلم فجر رفت.

حیایی در سال 84 در فیلم سینمایی "ستاره ها ستاره می شوند" با فریدون جیرانی همکاری داشت که اکران بسیار محدودی داشت اما او باز هم در ستاره ها ستاره می شوند 2 و ستاره ها ستاره می شوند 3 با فریدون جیرانی باز هم همکاری کرد که هیچ کدام فروش چندانی نداشتند وستاره ها ستاره می شوند 3 اکران نشد.
دهه 80 سینمای سال خوبی برای حیایی بود و اکثر فیلم هایی که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخت جز فیلم های پرفروش سال شدند.



"تله" به کارگردانی سیروس الوند چهارمین فیلم پرفروش سال، "آکواریوم" به کارگردانی ایرج قادری، "مهمان" به کارگردانی سعید اسدی، "زن ها فرشته اند" شهرام شاه حسینی، "دایره زنگی" پریسا بخت آور، "سن پطرزبورگ" بهروز افخمی، بهترین فیلم های پرفروش سال در آن دهه بودند.
بازی دیدنی امین حیایی درسال 85 در فیلم سینمایی "اخراجی ها"ی 1 که اولین قسمت سه گانه مسعود ده نمکی بود پرفروش ترین فیلم سینمایی ایران در سال 1386 بود.
حیایی در اولین همکاری خود در سال 1386 با رسول صدرعاملی توانست برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی "شب" شود.
حیایی زحمات بسیای کشید تا او نیز ناکام سیمرغ جشنواره فیلم فجر نباشد او در بیش از 40 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت تا سیمرغ بلورین بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

حیایی در سال 1388 چهارمین همکاری اش را با کاظم راست  گفتار و با بازی در فیلم سینمایی "زنان ونوسی مردان مریخی" تجربه کرد و فیلم در 2 شهریور 1390 اکران شود و نهمین فیلم پرفروش در سال 90 لقب گرفت.

این بازیگر در سال 89 در فیلم سینمایی "شیش و بش" به کارگردانی بهمن گودرزی به ایفای نقش پرداخت و فیلم در 26 اسفند 1389 اکران شد و توانست فروشی میلیاردی را سپری کند.
این فیلم پنجاهمین حضور سینمایی این بازیگر دوست داشتنی سینمای ایران بود.
امین در سال 1390 در فیلم سینمایی "قلاده های طلا" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی به ایفای نقش پرداخت این فیلم سیاسی ترین فیلم تاریخ ایران درباره آشوب های پس از انتخابات سال 88 و چهارمین فیلم پرفروش سال 91 است.
در فیلم سینمایی "خواب های طلایی" به کارگردانی رضا سبحانی به ایفای نقش پرداخت که قرار بود این فیلم برای نمایش در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حاضر شود اما هیات داوران این فیلم را انتخاب نکردند امین به جز عالم سینما در عرصه تلویزیون همزمان با سینما در دهه 70 نیز به فعالیت پرداخته است.
بازی در سریال "آپارتمان" به کارگردانی اصغر هاشمی، "همسایه ها" در سال 79، کلاه قرمزی 88، کلاه پهلوی از 85 تا 91 ،‌ "قلب یخی" را تجربه کرده است و توانسته مخاطبان بسیاری را شیفته خود کند.
حیایی همسر نیلوفر خوش خلق بازیگر سینمای ایران است که چند سال است زندگی خود را در کنار هم تجربه می کنند و هم اکنون هر دو این زوج هنرمند در سریال تلویزیونی "کلاه پهلوی" به کارگردانی سید ضیا الدین دری در حال بازی هستند./ي2
گزارش از مهدیس مستعد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین مراقی
۰۵:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
من عاشق فیلم های اقای امین حیایی هستم انشاءالله که هیچ وقت پیر نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۴
من اول از بازی های اقای حیایی خوشم نمی اومد ولی الان عاشق بعضی فیلم هایی هستم که اقای حیایی فیلم بازی میکند واقعا هنرمندند
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۲:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
بازیگر یعنی مهران غفوریان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۰۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
سریال مهر خوبان خیلی خاطره انگیز برای مردمه که امین بازی کرده.نمیدونم چرا کسی بحثی از اون سریال نمیکنه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۸:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
آفرین برای منم خیلی خاطره انگیز هست. همش دوس دارم دوباره پخش بشه .تابستون پخش میشد
آخرین اخبار