سرپرست وزارت بهداشت:

چند نرخی شدن داروها، مهمترين پیامد تامین نشدن ارز مرجع

علت اصلی چند نرخی بودن داروها به خاطر فعالیت سریع بعضی از شرکت ها و تامین شدن ارز مرجع بوده است.

دکتر حسن طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانیکه داروها در یک مقطعی کمیاب شد برخی از شرکت ها به سرعت سعی کردند داروها را با نرخ آزاد وارد کنند.



وی در خصوص علت چند نرخی شدن قیمت داروها بیان کرد: علت آن به خاطر فعالیت سریع بعضی از شرکت ها بوده و چون ارز مرجع تامین شده امیدواریم دیگر این اتفاقات پیش نیاید.

طریقت منفرد در خصوص تامین ارز گفت: تا حدی که نیاز داریم ارز موجود هست و 1.6 درصد داریم که سقفش دو میلیون و پانصد هزار بوده و بیش از یک میلیارد دلار برای نیازمان داریم.

وی در خصوص کنترل چند قیمتی  بودن داروها اظهار داشت: با ورود کالا با ارز مرجع و در واقع کنترل تجهیزات یک وسیله ای در یک محل با قیمت نزدیک به  قیمت مرجع ارائه می شود ولی گاهی اوقات در جای دیگر این چند برابر است و ما در پی این موضوع هستیم که این تجهیزات را در دسترس مردم با قیمت مرجع قرار دهیم تا بتوانیم بازار را بهتر کنترل کنیم .

طریقت در خصوص زمان مشخص واردات کامل دارو خاطر نشان کرد: به خاطر آماده سازی، سفارشات ما در کارخانجات تولید کننده همیشه موجود نیست زمانی طول می کشد تا این دارو ها توسط آن ها تحویل داده شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار