رئیس دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد:

ضرورت ایجاد مرکز ملی ساخت سنسور ها و تجهیزات اتوماسیون صنعتی

در جهت ارتقاء توان و پیشبرد صنایع مختلف کشور ایجاد مرکز ملی ساخت سنسور ها و تجهیزات اتوماسیون صنعتی ضروری است.

دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: دنیای غرب در زمینه صنعتی از طریق اتوماسیون و اتوماتیک شدن فرآیند ها پیشرفت می کند و فرآیند های اتوماسیون فرآیند های حساس و مهمی است که در کشور نیاز به توجه و سرمایه گذاری جدی برای پیشرفت صنایع مختلف دارد.

وی افزود: در حوزه نرم افزار ها و تجهیزات چه از لحاظ سنسورها و خورندها و شیرهاي اتوماتیک که در حال حاضر به صورت الکترونیکی و دیجیتالی تبدیل شده اند کار کمی در کشور صورت گرفته است و این امر نیازمند توجه بیشتر از طریق ایجاد مرکز ملی تولید سنسورها و تقویت حوزه اتوماسیون است.

وی با اشاره به اهمیت اتوماسیون صنعتی در صنعت نفت کشور تصریح کرد: باید مجموعه نیازمندی های صنعت نفت از طریق اتوماسیون صنعتی به صورت بسته های مختل تامین شود.

دکتر روستا آزاد با بیان این که قراردادی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه ه ای بالا دستی صنعت نفت در قالب کنسرسیوم ها است افزود: تا پایان سال چند قرارداد مصوب در حوزه های مختلف نفتی مثل پالایش و پخش منعقد خواهیم کرد و با توجه به ظرفیت بالای صنعت نفت این میزان قرارداد راضی کننده نیست و می تواند بیشتر از این میزان ارتقا پیدا کند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.