11 تشکل انجمن اسلامي طي بيانيه‌اي مطرح کردند

حمايت مسئولان از فعاليت تشکل‌هاي دانشجويان موجب گسترش فضاي آزادانديشي

11 تشکل انجمن اسلامي با انتشار بيانيه‌اي خواستار حمايت مسئولان از فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، 11 تشکل انجمن اسلامي بيانيه‌اي را پيرامون ارزيابي فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي در آستانه انتخابات منتشر کردند.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:  

از اساسی‌ترین نیازهای یک جامعه، تلاش جمعی همه اعضای آن در راستای یک هدف مشترک است که قطعا این هدف مشترک برای همه مفید واقع شود.

در یک جامعه اسلامی هدف مشترک که تلاش همه برای تحقق آن نیازی اساسی است، باید در جهت رضای الهي باشد که در این صورت قطعا به سود جامعه خواهد بود، حال مادی یا معنوی.
 
آن‌چه لازمه بقای یک نظام سیاسی است و باید برای آن تلاش کند مهم بودن از منظر اجتماع جاری در آن است، که قطعا بارزترین نشانه آن نقد عملکرد دستگاه‌های مسئول و نهادهای نظارتی حاکم بر فضای سیاسی توسط گروه‌های مختلف درون آن و مشارکت درجهت اعتلای آن است.

تشکل‌های دانشجویی که همیشه از دغدغه‌مندترین بخش‌های فعال و از پیشگامان تحول در کشور ازعرصه علمی تا عرصه سیاسی و فرهنگی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است، مهم‌ترین خواسته آن‌ها در حال حاضر اهمیت قائل‌شدن مسئولان ذی‌ربط و دست اندرکاران آنها نسبت به تلاش‌های دانشجویان فعال و همکاری صمیمانه با آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف متعالی این تشکل‌ها است اما عدم رسیدگی به درخواست تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی مجدد انجمن‌های اسلامی مانند علم وصنعت، علوم‌ پزشکی اهواز، صنعتی اصفهان، اراک، علوم پزشکی ارومیه و... درحالی که برخی از آنها نزدیک به یک‌سال از ارائه درخواستشان می‌گذرد، ما را برآن داشت که تلاش خود را برای گسترش آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بیشتر کنیم.

لذا با توجه به موارد یاد شده، لزوم پیگیری هرچه بیشتر مشکلات موجود در تشکل‌های مربوطه به شرح زیر مورد تاکید است :

1- از تمام دانشجویانی که در فضای نسبتا منفعل و بی‌تفاوت دانشگاه‌ها در حوزه‌های سیاسی فرهنگی اجتماعی برای ایجاد تشکل تلاش می‌کنند و قطعا می‌دانیم که از هزینه‌های شخصی و وقت علمی خود صرف می‌کنند کمال تشکر را داشته و از خداوند منان آرزوی بهروزی و موفقیت برایشان داریم.

2- انتشار بیانیه توسط این افراد اقدام مثبتی در جهت آگاهی ارگان‌ها و گروه‌های فعال جامعه از تلاش‌های آن‌ها و عملکرد غیرقانونی برخی مسئولین بود که ان‌شاءالله با گسترش ارتباط بیشتر رسانه با بخش‌های مختلف جامعه و این‎گونه اقدامات بعد نظارتی را در کشور تقویت کنیم.

3- از مسئولان ذی‌ربط خواستاریم هر چه سریع‌تر پاسخی با دلایل قانونی را به این دانشجویان بدهند و بعد از تحقیقات بیشتر نتیجه آن با رعایت صداقت، به افکار عمومی اعلام شود.
 
4- طی بررسی‌های صورت گرفته در این دانشگاه‌ها، از سوی هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه مربوطه و همچنین هیئت محترم مرکزی وزارتخانه‌ها هیچ‌گونه پاسخ کتبی داده نشده و علي‌رغم موافقت شفاهی برخی مسئولان در وزارت‌خانه، از سوی مسئولان دانشگاه پاسخ در خور شأن و قابل اجرایی نداشته‌ایم.

5- امید است نگاه مثبتی که تا کنون نسبت به فعالیت‌های تشکل‌ها در میان مسئولان رده بالا بوده همچنان ادامه پیدا کند و با بهانه‌هایی مثل سال انتخابات و ... محدودیت‌های فراقانونی اعمال نشود.

6- طبق قانون مصوب شورای انقلاب فرهنگی که همه مسئولان فرهنگی وزارت‌خانه‌ها و نماینده رهبری در دانشگاه‌ها عضو آن هستند، زمان پاسخگویی به صورت کتبی هر هیئت مشخص شده است که متاسفانه باید گفت برای هیچ یک از دانشگاه‌های ذکر شده این قانون رعایت نشده است.

امید است همه مسئولان با رعایت قانون در مملکت اسلامی که از نظر امام راحل اجرای آن واجب و از نظر رهبری انقلاب فصل‌الخطاب است ولایت‌مداری خود را در عمل نیز ثابت کنند و به دانشجویانی که با ندای «أین عمار» رهبرشان در پی روشنگری و اعتلای نام میهن عزیزمان هستند یار و یاور باشند.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه امير کبير
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تبريز
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبائي
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه رامين اهواز
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي لرستان
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه فني شريعتي.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار