در جلسه امروز وزير کشور ايران و روسيه تاكيد شد

گسترش مناسبات ايران و روسيه با امضاي توافقنامه امنيتي

وزير کشور ايران و روسيه با امضاي توافقنامه امنيتي ابراز اميدواري کردند که اين توافقنامه امنيتي بتواند نقش عمده‌اي در حل مسائل منطقه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مصطفي محمد‌نجار امروز در جلسه امضاي موافقتنامه امنيتي با همتاي روسي خود در وزارت کشور با اشاره به روابط تاثيرگذار ايران و روسيه و نقش آن در تحولات منطقه گفت: مذاکرات سازنده‌اي ميان ايران و روسيه به منظور گسترش همکاري‌ها و مناسبات دو کشور صورت گرفت که منجر به امضا توافقنامه امنيتي درباره مسائل منطقه شد.

وي ادامه داد: موضوعات اين توافقنامه امنيتي پيرامون مسائل حوزه درياي خزر، مبحث مرز،  جرايم سازمان يافته و مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر است که اين توافقتنامه امنيتي تلاش دارد با افزايش همکاري‌هاي دو کشور موجب ثبات امنيتي در منطقه شود.

وزير کشور با اشاره به همکاري‌هاي جاري دو کشور اظهار داشت: همانطور که مي‌دانيد ايران و روسيه در مباحث مختلف سياسي و بازرگاني همکاري‌هاي گسترده‌اي با يکديگر دارند که اين توافقنامه مي‌تواند به اين امر کمک کند.

ولادمير کولوکولتسف وزير کشور روسيه نيز ضمن تاييد اظهارت همتاي ايراني خود گفت: ايران و روسيه به سبب وجود مرزهاي مشترک، داراي همکاري‌هاي دو جانبه‌اي در سطح بين‌المللي هستند‌.

وي ادامه داد: جرايمي که در سطح منطقه وجود دارد جرايم فراملي محسوب شده و براي ما نيز از اهميت بسيار برخوردار است.

وزير کشور روسيه در پايان با تشکر از مهمان‌نوازي ايرانيان ابراز اميدواري کرد که اين مذاکرات بتواند نقش عمده‌اي در حل مسائل منطقه‌اي داشته باشد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار